Clicky

بهترین سیستم های صوتی خودرو (بهترین ترکیب باند و ضبط ماشین 2019)

بهترین سیستم های صوتی خودرو کدامند؟

 

 انتخاب بهترین سیستم پخش کننده خودرو

 

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دائم در حال رانندگی هستند، حتما از اهمیت وجود یک سیستم پخش کننده خودرو با کیفیت نیز با خبر بوده و می‌دانید که چه تاثیری در لذت بخش‌تر کردن یک سفر کوتاه یا حتی مدت زمانی که در ترافیک هستید، دارد. مهم نیست که در حال سفر بوده یا وقت خود را در ترافیک سرسام آور خیابان‌های می‌گذرانید، گوش دادن به موسیقی یا پادکست و حتی کتاب‌های گویا تحمل شرایط را برای شما راحت‌تر خواهد کرد. اما این که شما از چه سیستمی نیز استفاده می‌کنید اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر در انتخاب سیستم مورد نظر دچار تردید و مشکل هستید ما در این مطلب راهنمای کاملی از هر آن چه که باید درباره انتخاب یک سیستم پخش خودرو بدانید را به شما خواهیم گفت.

 

 

 

مزایای سیستم پخش کننده خودرو

 

معمولا در انتخاب سیستم پخش کننده خودرو یا همان سیستم صوتی عوامل مختلفی را باید بررسی کنید. به این نکته دقت داشته باشید که صدای بلند سیستم عموما مربوط به توان خروجی آن بوده محدود است. هر چه سیستم شما در این زمینه قوی‌تر باشد یعنی راحت‌تر می‌تواند صدای موسیقی را به گوش شما رسانده و نویزهای خارجی مانند صدای اتوبان و سایر ماشین‌ها را حذف کند.

 

کیفیت بهتر و بالاتر یکی دیگر از مزایای استفاده از سیستم صوتی مناسب است. سیستم‌های صوتی که مجهز به اکولایزر هستند بهترین کیفیت صدای ممکن را به شما هدیه می‌دهند. این مورد باعث می‌شود که ابعاد جدیدی از موسیقی را درک کنید که تجربه تازه‌ای برای شما خواهد بود. هر چه کیفیت سیستم شما بیشتر و بهتر باشد ظرافت و قدرت بیشتری در کاهش نویز و ارائه صدای با کیفیت و خالص خواهد داشت.

 

سیستم‌های صوتی جدیدی که اخیرا وارد بازار شده‌اند ویژگی‌های بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی خود دارند اما ممکن است گاهی نسخه‌های جدید دچار اشکالاتی باشند که کاربران استفاده از نسحه‌های قبلی را ترجیح دهند برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از توانایی پخش، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف رسانه‌ای، قدرت خروجی بالاتر و ایستگاه‌های رسانه‌ای که سیستم صوتی از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

 

این که شما هزینه خوبی روی خرید یک سیستم صوتی برای اتومبیل خود صرف کنید، اصلا هدر دادن پول نیست. زیرا استفاده از سیستم صوتی با کیفیت راهی برای ارزش گذاشتن به گوش و ذهن شما خواهد بود.

 کافی است این شرایط را تصور کنید که در این روز پر ترافیک قصد دارید با تاکسی به محل کار خود بروید و کمی دیرتان شده است و راننده ضبط صوت خود را که اصلا کیفیت ندارد روشن کرده و با مقدار زیادی نویز سعی در گوش دادن به اخبار رادیویی دارد، می‌توانید تصور کنید که چقدر این نویز و صدای بی کیفیت روی ذهن و گوش شما تاثیر گذاشته و اعصبا شما را بیش از پیش به هم بریزد.

 

حال اگر شما به گوش خود اهمیت دهید، مطمئنا از یک سیستم صوتی خوب برای اتوموبیل‌تان استفاده خواهید کرد. ممکن است دوست داشته باشید صدای موزیک را بلند کنید و زمانی که این صدا نویزی نداشته باشید اعصب شما آرامش خواهد یافت. در هر صورت اگر منطقی فکر کنید سرمایه گذاری روی خرید یک سیستم صوتی نه تنها هدر دادن پول نیست بلکه به شما در تمدد اعصاب نیز کمک خواهد کرد.

 

 

 

برترین برندهای سیستم پخش کننده خودرو

 

پایونیر یکی از پیشگامان صنعت ساخت سیستم صوتی برای اتومبیل است. این شرکت سال ۱۹۳۸ در توکیو تاسیس شده و در زمینه ساخت گیرنده، بلند گو، سایر قطعات صوتی برای خانه و وسایل نقلیه فعالیت می‌کند. این شرکت یکی از برترین شرکت‌های الکترونیکی در زمینه فعالیت خودش در جهان است که طیف گسترده‌ای از تجهیزات مدرن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یکی از بهترین استریوهای مربوط به خودرو در جهان به شرکت پایونیر تعلق دارد و از کلیه فرمت‌های رسانه‌ای پشتیبانی می‌کند. اخیرا شرکت پیونیر از آخرین ساخته خود که کمال مطلق سیستم‌های پخش کننده خودرو است رونمایی کرده که تعالی صدای موسیقی را به شما هدیه می‌دهد. به گفته کاربرانی که از این سیستم استفاده کرده‌اند، گویی موزیک پخش شده جان دارد و شما می‌توانید بدون هیچ نویزی عالی‌ترین کیفیت ممکن را از این سیستم بشنوید. این محصول که با نام Pioneer DEX-P99RS وارد بازار شده است تقریبا ۱۳۴۹ دلار قیمت دارد و کمال مطلق موسیقی را با حذف نویزهای خارجی به شما هدیه خواهد داد. کافی است موسیقی مورد نظر خود را انتخاب کرده، آن را پلی کنید و احساس کنید که ارکس سمفونی در صندلی پشتی شما قرار دارد و کنترل این ارکستر به دست شما است.

 

 

جی بی ال (JBL)

 

از سال ۱۹۴۸ شرکت جی بی ال به صورت مستقل کار خود را در لس آنجلس و کالیفرنیا آغاز کرد. حوزه تخصصی این شرکت ساخت بلندگوهای حرفه‌ای برای استفاده شخصی است. این دستگاه تخصص خاصی در ساخت ساب ووفرهایی دارد که می‌توان آن را در خانه و خودرو استفاده کرد. یکی از بهترین نمونه‌های بلندگوی ساخته شده توسط این شرکت اسپیکر قابل حمل Flip4 با قابلیت اتصال به بلوتوث است.

 

 

الکترونیک آلپ

 

این شرکت که به صورت اشتراکی بین دو شرکت ابر قدرت Alps Electric و Alpine اداره می‌شود در سال ۱۹۶۷ در توکیو با نام Alps-Motorola شروع به کار کرد و بعدها در سال ۱۹۸۷ به اسم کنونی یعنی آلپ الکترونیک (Alpine Electronic) تغییر نام و به فعالیت خود ادامه داد. سیستم‌های صوتی ساخته شده در این شرکت اکثرا در خودروهای مدل بالا مانند BMW و Honda استفاده می‌شوند. این شرکت علاوه بر این که موفقیت چشم گیری در ساخت سیستم‌های پخش کننده خودرو دارد، بهترین استریوهای مربوط به خودرو مانند CDE-HD149BT Car Stereo را نیز تولید می‌کند.

 

 

 

برای یک سیستم صوتی چقدر باید هزینه کنم ؟

 

بحث هزینه‌ای که شما می‌خواهید صرف خرید سیستم صوتی خودرو کرده و آن را مجهز کنید، مسئله‌ای کاملا شخصی است اما همانطور که گفتیم صرف هزینه بالا روی سیستم صوتی در واقع نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است که روی روح و روان شما تاثیر گذار خواهد بود. ضرب المثل همیشگی « به گوش خود احترام بگذارید» مربوط به انتخاب دقیق موسیقی نیست بلکه سیستمی که شما برای پخش موسیقی هم انتخاب می‌کنید تاثیر بسیار زیادی در شنوایی و ذهن شما دارد.

 

 

۵۰ تا ۱۵۰ دلار

 

اگر در نظر دارید هزینه‌ای بین این دو مورد برای خرید سیستم صوتی خود صرف کنید تا حد زیادی باید انتظارات خود را پایین بیاورید. با چنین هزینه‌ای عملا شما نمی‌توانید همه ویژگی‌های خوب یک سیستم پخش کننده خودرو را خریداری کنید. بهتر است کمی از سایر هزینه‌های خود کاهش دهید تا بتوانید سیستم مورد نظر را خریداری کنید. برای مثال با این هزینه می‌توانید سیستمی خریداری کنید که گیرنده بلوتوث و وای فای داشته باشد، بلندگوهای آن ۹*۶ اینچ یا ۵*۶ اینچ باشد. می‌توانید از بلندگوهای مخروطی یا تقویت کننده‌های خارجی برای افزایش کیفیت صدا استفاده کنید.

 

 

۳۰۰ تا ۱۵۰ دلار

 

با صرف چنین هزینه‌ای شما می‌توانید یک سیستم پخش کننده میان رده خریداری کنید که ویژگی‌های بیشتری نسبت به مورد قبلی داشته باشد. سیستم‌هایی که با این قیمت در بازار وجود دارند اغلب از فایل‌های MP3 و FLAC پشتیبانی کرده و ساب ووفرهایی با پایه سنگین را پمپاژ می‌کنند. اکولایزرهای ۱۲ بانده در چنین سیستم‌های با این قیمت اغلب پیدا خواهد شد که کیفیت صدای نسبتا مطلوبی را به شما خواهد داد.

 

 

۳۰۰ دلار به بالا

 

هر چه هزینه‌ای که می‌خواهید صرف خرید سیستم پخش کننده خود کنید بیشتر باشد، بالطبع ویژگی‌های بیشتری نیز خواهد داشت. سیستم‌های صوتی یکی از سرگرمی‌های ماشین بازها در داخل اتومبیل است. بنابراین اگر علاقه زیادی به خودروی خود دارد می‌توانید با هزینه کردن چند دلار بیشتر یک پخش کننده سفارشی خریداری کنید که کیفیت بی نظیر صدا و حذف نویزهای خارجی را به شما هدیه بدهد.

 

 

 

ویژگی‌های اصلی یک پخش کننده مناسب

 

در انتخاب سیستم پخش کننده صوتی خودرو باید چند نکته اساسی را مد نظر داشته باشید که نشان دهنده کیفیت سیستم شما خواهد بود.

 

 

گیرنده‌ها

 

گیرنده‌ها در واقع واحد سر و اتصال سیستم به خودرو گفته می‌شود. این‌ها مغز ارتباطی سیستم با خودرو شما هستند که در داشبورد ماشین قرار دارند. گیرنده‌های جدیدتر به عنوان سیستم‌های اطلاعاتی (infotainment system) شناخته می‌‌شوند زیرا علاوه بر سرگرمی، اطلاعات مفیدی مانند جزئیات حمل و نقل، اتصال به گوگل مپ و مسیر یابی و به روز رسانی وضعیت خودرو را به عهده دارند.

 

 

بلندگوها

 

بلندگوهای خودرو بر اساس فرکانس موج‌های صوتی که تولید می‌کنند، دسته بندی می‌شوند. بر این اساس بلند گوها به دسته بالاترین و کمتری فرکانس، میان رده و ساب ووفر تقسیم خواهند شد و انواع مختلفی دارند. صداهای جیر جیر مانندی که از بلند گوی خود می‌شوند مربوط به فرکانس جهت دار نویزها است. بهتر است بدانید که بلند گوهای ساب ووفر که صدای عمیق تری ایجاد می‌کنند در قسمت صندلی پشتی قرار گرفته و بلندگوهای مید رنج یا میان رده در درها نصب می‌شوند.

انواع مختلفی از بلندگو وجود دارد که در زیر به معرفی جداگانه و کاربرد هر کدام از آن‌‌ها خواهیم پرداخت.

 

 

باند بیضی

 

به طور کلی باند یا همان بلندگوهای خودرو به دو دسته گرد و بیضی تقسیم می‌شوند، اغلب باندهای گرد توان کمتری نسبت به باندهای بیضی دارند. شاید بیش از این نام ماند بیضی را به عنوان «باند خربزه‌ای» شناخته باشید. این باندها روی طاقچه عقب خودرو نصب می‌شوند. باندهای بیضی عموما از سه بخش تیوتر، میدرنج و ووفر تشکیل شده‌اند و به راحتی در ابعاد ۶*۹ یا ۷*۱۰ می‌توانید آن‌ها را در بازار پیدا کنید. برخی از باندهای بیضی از آمپلی فایر پشتیبانی نمی‌کنند و به همین دلیل ممکن است اگر آمپلی فایر نصب نکرده باشید صدای موزیک دچار نویز شود. اگر به دنبال صدای قوی و با کیفیت هستید که هزینه بالایی نداشته باشد می‌توانید از باندهای بیضی یا همان خربزه‌ای استفاده کنید. اگر باند شما قابلیت اتصال به آمپلی فایر داشته باشید، کیفیت صدای بهتری خواهد داشت. علاوه بر این بهتر است بدانید که طول عمر باندهای خربزه‌ای یا همان بیضی بیشتر از نمونه‌های مشابه است.

 

 

باندهای گرد

 

باندهای گرد در چند دسته بر حسب اندازه‌اشن قرار می‌گیرند. این باندها معمولا در اندازه‌های ۱۰،۱۳، ۱۶ و ۲۵ سانتی متری وجود دارند. باندهای گرد معمولا در قسمت جلوی خودرو و کنار درب راننده و کمک راننده هستند. باند ۱۰ سانتی متری برای خودرویی مانند پراید، ۱۳ سانتی متری برا پژو و باندهای ۱۶ سانتی متری برای درهای جلوی انواع پژو، سمند و تندر ۹۰ مناسب هستند. باندهای ۲۵ سانتی متری را نیز می‌توانید روی طاقچه عقب خودرو نصب کنید.

 

 

کامپوننت

 

معمولا باندها گرد قابلیت اتصال به آمپلی فایر برای تقویت صدا را ندارند اما باندهای گردی که این توانایی را داشته باشند، کامپوننت نامیده می‌شوند. تفاوت این باندها با مدل خربزه‌ای یا بیضی در این است که، کامپوننت‌ها توانایی بیشتری در تفکیک صدا دارند. این نوع باندها زمانی استفاده می‌شوند که تفکیک صدا اهمیت داشته باشد و میزان باس یا بم بودن صدا در آن کمتر شنیده شود. به همین دلیل است که در کنار کامپوننت از ساب ووفر استفاده می‌شود.

 

 

ساب‌ووفر

 

اگر از طرفداران اتومبیل بوده و علاقه زیادی به سیستم صوتی با کیفیت دارید، باید به دنبال باندهای ساب ووفر باشید. ساب ووفرها در مواردی استفاده می‌شوند که نیاز به حجم زیادی از صدای بم یا به اصلاح باس زیاد باشد. وجود چنین صدای بمی برای عاشقان موزیک بسیار اهمیت دارد. برای این که ساب ووفر را به سیستم خود اضافه کنید نیاز به آمپلی فایر دارید. شما به دو صورت می‌توانید ساب ووفر را یا روی طاقچه اتومبیل یا داخل باکس مخصوص به آن نصب کنید.

 

 

تیوتر

 

تیوترها اسپیکرهایی با سایز کوچک هستند که از آن‌ها برای افزایش کیفیت صدا و پخش صداهای نازک که با بلندگوهای عادی شنیده نمی‌شود استفاده می‌شود.

 

 

میدرنج

 

اگر دوست دارید که سیستم صوتی اتومبیل شما کامل باشید می‌توانید میدرنج را نیز به سیستم‌های خود اضافه کنید. یک اسپیکر به تنهایی می‌توانید کلیه صدای زیر و بم را پخش کند اما میدرنج به تنهایی وظیفه تولید صداهای متوسط دارد. بنابراین اگر از میدرنج در کنار ساب ووفر و تیوتر استفاده کنید می‌توانید به بهترین صدای ممکن در اتومبیل خود برسید.

 

 

اکولایزر

 

تقریبا مهم‌ترین قطعه برای تجهیزات صوتی شما که نقش مهمی در بهینه سازی کیفیت صدا دارد، اکولایزر است. بسته به نوع تنظیماتی که روی سیستم خود اعمال کرده‌اید، می‌توانید از یک اکولایزر خارجی یا نمونه‌هایی که درون گیرنده ساخته شده است، استفاده کنید. با استفاده از فیلترهای مختلف اکولایزر می‌توانید روی موزیک‌هایی که دوست دارید فیلتر اضافه کنید و با آن جادوی صدا را در اتومبیل خود انجام دهید.

 

 

 تقویت کننده یا آمپلی فایر

 

یکی از مولفه‌های موثر بر کیفیت صدای سیستم پخش کننده خودرو، وجود آمپلی فایر یا همان تقویت کننده است. آمپلی فایر به نوبه خود باعث می‌شود که صدای موسیقی از کیفیت بیشتر و بهتری برخوردار شود و باعث افزایش خروجی صدای با کیفیت خواهد شد.

 

 

تلفیق تکنولوژی با سیستم‌های پخش کننده

 

یکی از مواردی که امروزه اهمیت بسیار زیادی دارد این است که سیستم پخش کننده شما بتواند با کلیه وسایل هوشمند از جمله تلفن همراه شما تطبیق پیدا کند. اگر سیستم پخش کننده شما بتواند با تلفن همراه هماهنگ باشد دیگر نیازی نیست برای پاسخ دادن به تلفن خود حتما گوشی را به دست بگیرید که جریمه‌های سنگینی نیز شامل شما شود. بلکه به راحتی و تنها با فشردن یک دکمه می‌توانید از طریق سیستم پخش خودرو تماس‌ها را جواب داده یا حتی از منشی هوشمند خود مانند گوگل یا سیری بخواهید که شما را در جریان کارهایی که لازم است امروز انجام دهید، بگذارد. اگر در تقویم تلفن همراهتان ملاقات خاصی دارید یا لیست خرید خود را گم کرده‌اید با اتصال منشی هوشمند خود به تلفن همراهتان می‌توانید در جریان کارهایتان قرار بگیرید. حتی نیازی نیست برای مسیر یابی از تلفن همراه استفاده کنید زیرا با استفاده از مسیر یاب سیستم پخش کننده به راحتی می‌توانید با تعیین مبدا و مقصد به جایی که در نظر دارید برسید. گاهی سیستم‌های مسیر یابی شما را از دوربین‌های کنترل سرعت، مسیرها پر ترافیک یا تصادفات جاده‌ای با خبر کرده و باعث می‌شوند که سریع‌تر به مقصد مورد نظر برسید.

 

 

 

 

بهترین سیستم های پخش کننده صوتی اتومبیل در سال ۲۰۱۹

 

DIN KDC-BT33

 

یکی از بهترین نمونه‌های سیستم پخش کننده صوتی اتومبیل در سال ۲۰۱۹ ساخت شرکت kenwood بوده که با دو بلندگوی ۶*۹ اینچی برای طاقچه اتومبیل و دو بلندگوی ۵/۶ اینچی برای درهای جلو خودرو و سیم بلندگو توانسته تبدیل به یکی از پر فروش‌ترین نمونه‌های خود شود.

 

این سیستم صوتی مجهز به تک گیرنده DIN KDC-BT33 و یک جفت بلندگوی KFC-6965S، ۶*۹ اینچی و ۵۰ فوت سیم بلندگوی ۱۶ گیگا بایتی است. با توجه به همه موارد گفته شده از این سیستم، این پکیج جایگزینی عالی برای هر سیستم است و به کمک آن می‌توانید لذت شنیدن موسیقی واقعی و بدون نویز را در اتومبیل خود تجربه کنید.

 

ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که باعث شده این سیستم تبدیل به یکی از بهترین سیستم‌های پخش کننده صوتی خودرو در سال ۲۰۱۹ شود. برای مثال این سیستم از کلیه فرمت‌های پخش مانند mp3 یا cd پشتیبانی کرده و به راحتی می‌توانید تلفن همراه خود را از طریق بلوتوث به آن وصل کنید. علاوه بر این ورودی AUX مخصوص برای اندروید و آیفون نیز در این سیستم وجود دارد و شما با هر وسیله‌ای که داشته باشید خیلی راحت می‌توانید به سیستم وصل شده و موزیکی که دوست دارید را گوش دهید. از صفحه نمایشگر این سیستم می‌توانید پیام‌ها یا لیست مخاطبین را مشاهده کرده و از منشی هوشمند خود مانند سیری بخواهید کار تماس یا ارسال پایمک را برایتان انجام دهد. علاوه بر این درگاه USB برای استفاده از فلش نیز در این سیستم طراحی شده است. سیستم صوتی kenwood یک اکولایزر سه بانده دارد که کیفیت بی نظیری از صدای موسیقی با حذف نویزهای خارجی را به شما هدیه خواهد داد.

 

 

بلندگوهای سه بعدی ۹*۶ اینچی می‌توانند تا حداکثر ۴۰۰ وات توان را تحمل کنند. بلندگوهای ۵/۶ اینچی نیز هر کدام ۳۰۰ وات قدرت دارند. این سیستم صدای موزیک را سه برابر واضح‌تر به گوش شما رسانده و باس‌های عمیقی دارد که مکمل موسیقی شما خواهد بود.

 اگر یک نکته منفی درباره این سیستم وجود داشته باشد این است که، سیستم kenwood به اندازه کافی توسط آمپ داخلی فشار نمی‌یابد تا بهترین صدای ممکن را به شما بدهد. علاوه بر این مشکلاتی از قبیل سیم کشی نیز وجود دارد که ممکن است باعث اختلال در گزارش گیرنده شده و تیوتر را از کار بیاندازد. گاهی ممکن است با اتصال بلوتوث به سیستم ساعت از صفحه نمایش شما نیز ناپدید شود.

 

 

سیستم صوتی پایونیر

 

DIN MVH-295BT

 

 

یکی از بهترین سیستم‌های صوتی دنیا در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت پیونیر ساخته و معرفی شد. این گیرنده مجهز به دو بلندگوی ۵/۶ اینچی و دو بلندگوی ۹*۶ اینچی است.

این بسته نرم افزاری شامل یک تک گیرنده از مدل  DIN MVH-295BT و یک تقویت کننده چهار کاناله با ۶۵۰ وات قدرت است. قدرتی که گیرنده این بلندگوها به شما هدیه می‌دهد، نتیجه‌اش صداهای واضح و بدون نویز خواهد بود که تنظیم صدای باس هر موزیک را می‌توانید خیلی راحت از طریق کنترل از راه دور در دست داشته باشید.

 

این سیستم از کلیه فرمت‌های پخش مانند CD، MP3 و غیره پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تلفن همراه خود را چه آیفون باشد یا اندروید با سیستم پخش هماهنگ کنید. علاوه بر این با این دستگاه می‌توانید تماس تلفنی برقرار کرده و به سایر برنامه‌های روی تلفن همراه خود دسترسی داشته باشید. با استفاده از ورودی AUX و USB می‌توانید تلفن همراه خود را شارژ کرده یا برای پخش موسیقی از آن استفاده کنید.

 

 بلندگوهایی که به طور اختصاصی توسط شرکت پیونیر برای این سیستم طراحی شده‌اند از نوع Alphasonik Pioneer بلندگوهای خطی بوده و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که صدای استریو را در تمام فضای داخلی خودرو شما پخش کنند. بلندگوهای ۹*۶ اینچی این سیستم حداکثر ظرفیت انتقال ۵۰۰ وات را دارند.

 

از جمله نکات منفی سیستم پیونیر می‌توان به این اشاره کرد که ممکن است در بروز رسانی دچار مشکل شوید یا این که در هنگام تابش نور خورشید صفحه نمایش شما کمی کم رنگ شود. البته مشکلات سیستم‌های قبلی در نمونه فعلی رفع شده و این سیستم تا جای ممکن پیشرفت کرده است. البته در جدیدترین نسخه ساخته شده از این شرکت که با نام تجاری Pioneer DEX-P99RS وارد بازار شده است، همه این مشکلات رفع شده و می‌توانید تعالی کامل موسیقی را با این سیستم تجربه کنید.

 

 

 

 سیستم پخش کننده صوتی خودرو JVC

 

 سیستم پخش کننده صوتی خودرو JVC

 

یکی دیگر از رقیبان پر قدرت این صحنه در سال ۲۰۱۹ سیستم پخش کننده صوتی خودروی JVC است که شامل یک تک گیرنده از نوع R370  و آمپلی فایر داخلی است. وجود آمپلی فایر در داخل سیستم نکته بسیار مهمی است زیرا سیستم‌های مانند پیونیر فاقد آمپلی فایر داخلی هستند. این آمپلی فایر می‌تواند قدرت صدا را تا ۵۰ وات در هر سیستم و هر دو بلند گوی بی سیم ۵/۶ اینچی تقویت کرده و صدا را در کل اتومبیل شما پخش کند. سیستم پخش کننده صوتی خودرو JVC یکی از بهترین سیستم‌ها در زمینه خود است که اصلا فضای زیادی را در ماشین شما اشغال نخواهد کرد.

 

علاوه بر این در این سیستم یک صفحه نمایش LCD ۱۳ اینچی قرار دارد که می‌توانید با دکمه‌های قرمز روی سطح آن تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید. در کنار همه موارد گفته شده بلندگوهای اضافی، یک اکلولایزر اضافی و سه باند برای تنظیم صدای خوب نیز در این سیستم وجود دارد. بلندگوهای بی سیم می‌توانند ۳۰۰ وات قدرت اوج داشته باشند.

 

 از نکات منفی این سیستم می‌توان به این اشاره کرد که اگر دوست داشته باشید رادیو گوش دهید ممکن است برای پیدا کردن موج FM  یا AM درچار مشکل شوید. بسته به اتومبیلی که دارید پیدا کردن جای مناسب برای بلندگوها برای گوش دادن به رادیو می‌توانید کارآمد باشد. گاهی ممکن است در هنگام نصب و استفاده از این سیستم دچار مشکل شوید که بهتر است کار را به کاردان سپرده و اجازه دهید مشکلات سیستم شما را شخصی حرفه‌ای رفع کند.

 

 

 نکاتی مفید برای خرید سیستم پخش کننده خودرو

 

 

۱. اگر در حال پخش MP3 ، WMA ، WAV یا سایر فایلهای صوتی هستید و احساس کردید که صدای آهنگ شما خفه شده است، میزان فشرده سازی پرونده‌های موسیقی را بررسی کنید. گاهی فشرده سازی بالا روی فرکانس‌های کم و زیاد موثر بوده و باعث تاثیر منفی روی کیفیت صدا می‌شود.

 

۲. از کیفیت صدای ضبط شده اطمینان حاصل کنید. معمولا فایل‌هایی که با کیفیت ۳۲۰ دانلود می‌شوند کیفیت بسیار بهتری دارند. علاوه بر این اگر از اپلیکیشن‌های مربوط به پخش موسیقی مانند رادیو جوان یا ساوند کلاد استفاده می‌کند دقت داشته باشید که قطع و وصل شدن موزیک به اینترنت شما بستگی دارد.

 

۳. از یک تقویت کننده خارجی با کیفیت برای افزایش کیفیت صدا روی بلندگوها استفاده کنید. اما از قدرت بلندگو و این که آیا تحمل چنین صدایی را دارد یا نه، نیز اطمینان حاصل کنید، اگر صدایی بیش از حد توان بلندگو از آن پخش کنید احتمال پارگی و انفجار بلندگو بسیار زیاد است.

 

۴. اگر بلندگوهای aftermarket را نصب می کنید ، مطمئن شوید که ابعاد فضای خروجی برای آن‌ها کافی باشد. اگر فضایی که در آن از بلند گو استفاده می‌کنید خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد مانع از نشان دادن توانایی آن‌ها در سطح اوج خواهد شد.

 

 

 

سؤالات متداول

 

سوال : آیا یک گیرنده دو DIN بهتر است یا یک گیرنده تک DIN ؟

پاسخ : در واقع نمی‌توان به این سوال پاسخ دقیقی دارد. انتخاب گیرنده بستگی به این دارد که کدام مورد برای ماشین شما مناسب است. اکثر وسایل نقلیه جدید دارای گیرنده دو DIN هستند. به این معنی که هر نسخه کار خودش را انجام می‌دهد. اما گیرنده‌های Double DIN دارای صفحه نمایش لمسی بوده که نمونه تک DIN فاقد آن است. اما در سایر ویژگی‌ها این دو فرق چندانی با هم ندارند.

 

 

سوال : آیا به یک آمپلی فایر خارجی نیاز دارم ؟

پاسخ : خیلی راحت به این سوال می‌توان پاسخ خیر داد. درست است که نداشتن آمپلی فایر یا همان تقویت کننده به شدت بر کیفیت صدا تاثیر می‌گذارد، اما بیشتر بلندگوهای ساخت کارخانه‌های با آمپلی فایر داخلی و گیرنده ساخته شده‌اند. پس اگر دوست دارید شدت و قدرت بیشتری از بلندگوهای خود بشنوید می‌توانید به صورت جداگانه یک آمپلی فایر خریده و از صدای با کیفیت و قدرت باس آن لذت ببرید.

 

 

سوال : اکولایزر چقدر اهمیت دارد؟

این که شما چقدر به اکولایزر اهمیت می‌دهید بسته به استریوی ماشین تان دارد. اگر فقط قصد دارید که به صدای با کیفیت موزیک یا پادکست‌ها گوش دهید در واقع نیاز چندانی به آن ندارید. اما اگر فردی ماشین باز بوده که به شدت به سیستم صوتی خودرویش اهمیت می‌دهد می‌توانید از یک اکولایزر برای کاهش حداق نویزها استفاده کنید. در هر صورت اگر به دنبال تجربه بهترین صدای ممکن هستید می‌توانید اکولایزر خریداری کنید. اما بسیاری از دستگاه‌های پخش کننده خودرو، اکولایزر دارند پس نیازی به خرید دیگری ندارید، تنها می‌توانید نمونه فابریک قرار داده شده را با نمونه‌ای قوی‌تر جایگزین کنید.

 

 

کلام آخر

 

این که شما تصمیم بگیرید بر حسب بودجه‌ای که دارید کدام سیستم صوتی را برای خودروی خود انتخاب کنید، مسئله‌ای کاملا شخصی است اما به این دقت کنید، همانقدر که به سیستم صوتی خانه خود اهمیت می‌دهید باید برای انتخاب سیستم صوتی ماشین نیز وقت بگذارید، به خصوص اگر شاغل هستید و وقت نسبتا زیادی را در خودروی خود می‌گذرانید. در واقع شما با انتخاب یک سیستم صوتی مناسب و انتخاب دقیق و صحیح موسیقی می‌توانید در خودرویتان فضایی آرامش بخش ایجاد کنید که به دور از هر گونه سر و صدا و ترافیک خارج از خودرو باشد. جایی برای شما و آرامشتان که در آن می‌توانید کارهای روزانه را بررسی کرده یا کتاب گویا و پادکست مورد علاقه خود را گوش دهید. همه چیز به شما و این که چه قدر به گوش اهمیت می‌دهید بستگی دارد.

شما با انتخاب یک سیستم صوتی خوب می‌توانید روز خود را بسازید، تصور کنید زمانی که همه در شلوغی ترافیک هستند و بیرون از ماشین شما پر از سر و صدا است کافی است با فشردن یک دکمه موزیکی که دوست دارید را پشخ کنید، یا در عوض پادکست‌های آرامش بخش و کتابی که فرصت خواندن آن را پیدا نکرده‌اید اکنون با کیفیت در ماشین خود گوش کنید. گویی که گوینده در کنار شما نشتسه و با صدایی رسا کتاب مورد علاقه‌تان را می‌خواندريال یا حتی در ابتدای صبح می‌توانید از پادکست‌های انگیزشی استفاده کرده و صبح خوب و با انرژی شروع کنید.

 

پس دقت داشته باشید جمله به گوش خود احترام بگذارید فقط مخصوص انتخاب دقیق موسیقی نیست، بلکه مربوط استفاده از وسایل صحیح برای شنیدن بهتر و با کیفیت موسیقی نیز می‌شود. 

 

Q گفت:
دوست عزیز درمورد کامپوننت کاملا اشتباه نوشتید. لطططططططططفا برای نمونه، شما علامه‌دهر خودخوانده نباش و راجع چیزی که نمی‌دونی مطلب ننویس!!! کامپوننت چه ربطی به آمپر خور شدن یا نشدن داره!؟ من هم ۱۶۷۵ داشتم، هم ۱۷۷۶(یا ۱۷۹۶ دقیق یادم نیس ولی کنوود بود) هردو گرد سایز ۶ و آمپر هم بهشون وصل بود. لینکه تلزه چیزی نیست، من خودم پونزذه شال پیش بانهای فابریکی سمند رو با سیم باکیفیت و آلومینیوم‌پیچ شده(چون سیم باند جلو در از کنار برق شیشه بغل می‌گذره)، به دو کانال از یه آمپر سونی چهار کاناله بستم و یه ساب اس‌چهار پایونیر هم بریج کرده بودم، با ۷۲۵۰ اینقدری قشنگ می‌کوبید که که خودم باورم نمی‌شد!
تنها فرق کواکسیل با کامپوننت، اینه که کامپوننت صرفا درایور صداها از هم جدا کرده! حالا چه کامپوننت دو‌-راهه(۲وِی)، چه سه-راهه(تٖری‌وِیْ. و صد البته کامپوننت‌ها فول رنج هستن.
درمورد آمپر‌خور بودن هم حرف شما رو قبول ندارم‌. لفظ آمپر‌خور بودن صرفا یعنی این باند قوی هست یا نه! فقط همین.
من خودم پونزذه شال پیش بانهای فابریکی سمند رو با سیم باکیفیت و آلومینیوم‌پیچ شده(چون سیم باند جلو در از کنار برق شیشه بغل می‌گذره)، به دو کانال از یه آمپر سونی چهار کاناله بستم و یه ساب اس‌چهار پایونیر هم بریج کرده بودم، با ۷۲۵۰ اینقدری قشنگ می‌کوبید که که خودم باورم نمی‌شد!
یاسین گفت:
تست
مهنا گفت:
عالی
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش