Clicky

توضیحی بر درک بهتر سیستم صوتی

برای دوستداران موسیقی هرگز دوران بهتری نبوده است که بتواند یک ماشین جدید بخرد.  خودروسازان می فهمند که نیازهای شما در داخل اتومبیل شما طی یک دهه گذشته تقریباً تحول یافته است ، و به همین دلیل آنها نزدیک تر از همیشه با شرکت های بلندگو مانند Harman و Bose همکاری می کنند تا ماشین شما را تبدیل به یک سالن کنرست کنند.

 

اگر شما جزو افرادی هستید که موافقید در حین راندگی گوش دادن به موسیقی تمرکز را بالا میبرد - یا تعجب می کنید که آیا این سیستم صوتی ممتاز ارزش افزوده ای دارد - در اینجا اصول اولیه ای برای درک سیستم صوتی درون ماشین وجود دارد.

 

بیشتر افراد با صدای باس ، میانی و لرزان ، صداهای کم ، متوسط ​​و پر فرکانس که در موسیقی با هم ترکیب شده اند آشنا هستند.  اگرچه اصطلاحات متداول شناخته شده است ، خوب است که از این مفاهیم به عنوان تازه ای استفاده کنید ، زیرا آنها زمینه ای برای درک بقیه ایده هایی که ما در مورد آنها صحبت خواهیم کرد فراهم می کند.

 

 طیف شنیدنی از 20 تا 20،000 هرتز متغیر است.  20 هرتز یا 20 چرخه در هر ثانیه از بلندگو (به طور معمول یک ساب ووفر بزرگ) که به جلو و عقب حرکت می کند ، کمترین فرکانس ممکن را که گوش انسان که قادر به درک آن است ، تولید می کند.  از طرف دیگر ، 20،000 هرتز به این معنی است که یک بلندگو (معمولاً یک صدای جیر جیر کوچک) با سرعت 20،000 نوسان در ثانیه ارتعاش می کند.  در 20000 هرتز ، گوش انسان در حد بالای آنچه می تواند در قسمت پرتردد طیف شنیدنی احساس کند ، قرار دارد.

 

 برای چشم انداز ، باس هر صدایی است که بین 20 تا 250 هرتز قرار می گیرد.  سازهای موجود در این محدوده عبارتند از توبا (32 هرتز) ، طبل باس (100 هرتز) و ویولا (196 هرتز).  Midrange طیف شنیدنی را از 250 تا 4000 هرتز پوشش می دهد و شامل سازهایی مانند گیتار (275 هرتز) ، فلوت (800 هرتز) و پیانو (2،000 هرتز) است.  سرانجام ، هر صدای مضراب بین 4000 تا 20،000 هرتز سقوط می کند ، اما سازهای موسیقی معمولاً نمی توانند از 12000 هرتز فراتر روند.  یک مثلث به طور متوسط ​​4500 هرتز ، در حالی که تخته های معمولی به طور متوسط ​​8000 هرتز دارند.

 

صاف نگه داشتن و یکسان سازی سیستم صوتی (EQ) سیستم اجازه می دهد تا موسیقی خود را با دقیق ترین شکل ممکن بشنوید.  مهندسان صوتی که این سیستم ها را در طی کل پیشرفت یک ماشین جدید به کار می گیرند ، استریو خودرو را برای همسان سازی ، بر اساس طیف شنیدنی تنظیم می کنند.

 

 اگر یک مهندس بخاطر تساوی سنگین وزن ، یک سیستم صوتی تنظیم کند ، شما ، مصرف کننده ، مجبور خواهید شد روی عناصر فرکانس بالا موسیقی مانند سمبل ها تمرکز کنید.  اما اینگونه نیست اگر در یک اجرای زنده یا در استودیوی ضبط قرار داشتید ، از موسیقی لذت خواهید برد.  شما قادر خواهید بود سازهای مختلف را به روشی بشنوید که در آن هر نوازنده اجراهای خود را تکمیل کند.

 

 تساوی مسطح ، تمام سازهای ترانه را در یک سطح قرار می دهد ، به این ترتیب آوازها ، گیتارهای باس یا سمبل های توفنده نمی توانند بقیه سازها را به پس زمینه اجرای خود در استودیو برتری دهند.

 

سیستم های صوتی اتومبیل چندین راه مختلف را برای تنظیم تساوی ارائه می دهند.  متداول ترین روش از طریق تنظیمات باس و سه برابر کردن است.  گاهی اوقات ، میدرنج هم قابل تنظیم است.  آن دسته از دستگیره ها را در مرکزترین حالت خنثی (یا "صفر") خود محور نگه دارید ، و تساوی مسطح خواهید داشت.  گاهی اوقات یک خودروساز کمی علاقه مند تر می شود و از هر تعداد انگشت شماری تا حدود دوجین کنترل می کند که بطور جداگانه حجم بخش ها را در طیف شنیدنی باشد.  باز هم ، آنها را در تنظیمات میانی پیش فرض خود به حالت معمول بگذارید، و موسیقی را به روشی که هنرمند ، تهیه کننده و مهندس سیستم صوتی در آن بازتولید می کنند ، خواهید شنید.

 

 آیا باید با این تنظیمات دست و پنجه نرم کرد؟  مطمئناً ، اما اگر با ماشین جدید خود و بسته صوتی پریمیوم بسیار مهندسی شده آن آشنا شدید ، بهتر است قبل از شروع آزمایش با کنترل ها ، گوش خود را برای تنظیم چند سطح صاف سیستم تنظیم کنید.  اما ، در واقع ، شما نیازی نیست که با تنظیمات EQ خود منعطف شوید.

 

 

جاناتان پیرس ، مدیر ارشد معیارهای جهانی در هارمن بین المللی می گوید: "کسی که حداکثر تا یک هفته در یک اتومبیل می نشیند ، آنها به تقویت کننده وصل می شوند و هر بلندگو را بصورت جداگانه کنترل می کنند."  فازهایی که نزدیک به آغاز تولید وسیله نقلیه هستند اتفاق می افتد. تهیه کنندگان صوتی مانند هارمن مهندسان آکوستیک خود را از ابتدای توسعه خودرو در تمام مراحل ابتدایی تا (و گاهی اوقات گذشته) شروع تولید ارائه می دهند تا سیستم صوتی بتواند رشد کند  قدم به قدم با خودرو .

 

پیرس می گوید ، آنها این همه چیز را برای همكاری جمع می كنند به این علت که تا آنجا كه می تواند دقیق باشند.

 

 

 چگونه گوش دهیم

 

گوش سپاردن  آهنگ های شما عالی است ، اما گاهی اوقات لذت بردن از یک حجم نرم تر نیز زیباست.  شما باید بدون توجه به حجم انتخاب کنید ، می توانید از صدای پریمیوم خود لذت ببرید.  هنگام تست آهنگ در ماشین بعدی خود ، با شدت کم ، متوسط ​​و زیاد گوش کنید.  توجه کنید که چگونه می توانید فرکانس ها و ابزارهای مختلف را در طیف شنیدنی بشنوید.  آیا باس در حجم کم بسیار ظریف است اما با صدای بلند رضایت بخش است؟  آیا قبل از شروع بقیه فرکانس ها ، صدای بلند شدن به گوش شما به میزان متوسط یا ​​زیاد صدمه می زند؟

 

 در حالت ایده آل ، یک بسته صوتی باید مقدار زیادی از بلندی ها ، میانه ها و پستی را داشته باشد ، یا فرکانس های مختلف را در کل دامنه حجم خود داشته باشد.  وقتی این اتفاق بیفتد ، سیستمی "خطی" نامیده می شود. 

 

اگر چشمان خود را ببندید ، باید بتوانید "ببینید" که آوازها از کجا می آیند.  علاوه بر همه مواردی که قبلاً به آنها اشاره شد ، و بتوانید به سرعت مکان های خاص سازها را در یک صحنه صوتی خیالی که گسترده تر از فضای داخلی اتومبیل است ، نشان دهید.

 

 گاهی اوقات یک تهیه کننده صوتی مرحله صدای مجازی خود را تنظیم می کند تا انگار که شما با گروه روی صحنه میروید .  سایر تامین کنندگان ممکن است تصویربرداری صوتی را دقیقاً جلوی شما بگذارند.  گاهی اوقات به شما این امکان را می دهد که در صحنه غوطه ور شوید یا در مخاطبان مجازی باشید ، همه بدون اینکه fader را تنظیم کنید.  در هر صورت ، باید بتوانید ببینید که صداهای خاص از کجا پخش می شوند.  نکته پایانی این است که هرگز به نظر نمی رسد که شما به صدای بلندگوها گوش دهید.  یک سیستم صوتی عالی این توهم را به نمایش می گذارد که شما در یک اجرای زنده هستید.

 

من یک لیست پخش 10 ژانری  با 21 آهنگ در تلفن خود دارم که "تست سیستم صوتی" نام دارد.  این 21 آهنگ اول من است که هر وقت در حال ارزیابی یک ماشین جدید هستم از آنها لذت می برم.  این ایده خوبی است که موسیقی های ممتاز را با مجموعه ای از انتخاب های موسیقی که به خوبی می شناسید آزمایش کنید.  بهترین بسته های صوتی به من امکان می دهد وسایلی را کشف کنم که هرگز نمی دانستم در آهنگ های مورد علاقه ام وجود دارند.  این همیشه یک شگفتی دلپذیر است و راهی آسان برای یک سیستم برای کسب امتیاز اضافی در ارزیابی های من است.

 

علاقه شخصی من بنتلی بنتایگا با سیستم صوتی اختیاری است.  من همچنین ممکن است در استودیوی پیشرفته ضبط قرار داشته باشم ، زیرا می توانم تمرکز خود را به هر ابزاری برسانم که انگار انگشتان من در دست یک کنسول 80 کانال و میلیون دلاری مخلوط است.

 

 شما به یک suv 000 270،دلاری با آرایه 20 بلندگو 1920 وات ، برای تجربه صدای همهجانبه و پیشرو کلاس نیازی ندارید.  نیسان به تازگی با 23،000 دلار شروع کرده و صدای صوتی Bose Personal Plus را معرفی کرده است ، و من آن را در 10 سیستم برتر صوتی مورد علاقه برتر تمام وقت خودم قرار می دهم.  این بخش اعظم تحریک آمیز ، جداسازی ابزاری از سیستم Naim را تحویل می دهد ، اما تنها با هشت بلندگو که در یک وسیله نقلیه طراحی شده اند ، هزینه ای کمتر از یک دهم بنتلی دارد.

 

 مهم نیست که بودجه شما چقدر باشد ، یک تجربه صوتی تحول پذیر منتظر است تا پنج شنبه و جمعه شما را به یک مسافرت عالی تبدیل کند.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش