Clicky

بررسی سیستم صوتی پریمیوم بنتلی GT 2020 ساخت شرکت نعیم

درها را باز می کنیم تا با صندلی هایی که در بهترین چرم ممکن پوشانده شده است مورد استقبال قرار بگیریم. پاهای ما به اندازه کافی عمیق در فرش فرو می رود تا پا را بپوشاند. ماساژ پشت؟ مهم نیست. ما دکمه پاور را فشار می دهیم ، چراغ ها کم می شوند و سیستم به طول عمر خود میافزاید.

امروز  در تیم پاورز این اتاق تست کمی متفاوت است. این فضای داخلی خیره کننده Bentley Continental GT است و سرگرمی های امروز از پرچمدار آن Naim برای سیستم صوتی بنتلی بهره مند می شوند.

سیستم

آخرین Bentley Continental GT با انتخاب سه سیستم صوتی ارائه می شود. یک سیستم 10 بلندگو 650W با یک تقویت کننده 11 کانال به صورت استاندارد تعبیه شده است.

اولین مجموعه اختیاری از Bang & Olufsen است که برای اولین بار در بنتلی ظاهر می شود. دارای قدرت 1500W ، 16 بلندگو و یک آمپ 16 کانال است.

اما در صدر این سیستم سیستم صوتی ممتاز "نعیم برای بنتلی" قرار دارد. این قدرت تا 2200W می رسد و بلندگو را به 18 می رساند. این هشت حالت DSP مختلف را شامل می شود ، در مقایسه با چهار B&O.

به طور سنتی ، نعیم در سیستم های صوتی بنتلی از تعدادی از درایورهای BMR (Balance Mode Radiator) استفاده کرده است و همین مورد را برای GT جدید Continental GT اعمال می کند.

BMR ها به دلیل اینکه طیف گسترده ای از فرکانس ها را پوشش می دهند ، خود را به فضای داخلی خودرو جا می دهند. نقاط متقاطع بین این درایورها و دیگر بلندگوها قابل دستکاری و انتقال به قسمت حساس تر از محدوده فرکانس هستند ، که به معنای یکپارچه سازی بسیار جذاب تر و یکپارچه تر است.

سیستم Naim for Bentley از تعدادی BMR در جلو و عقب اتومبیل استفاده می کند ، از جمله یکی در وسط داشبورد ، با BMR های اضافی که در هر انتهای آن قرار دارند ، در هر درب و چهارعدد در عقب.

سایر اتومبیل های موجود در شرکت بنتلی ، مانند بنتایگا SUV ، Flying Spur و Mulsanne ، نسبت های سخاوتمندانه تری دارند ، بنابراین واقعیت این که نعیم خانه هایی را برای 18 بلندگو پیدا کرده است ، از همه برجسته تر است. و این قبل از این است که دو واحد اضافی فعال باس را که روی صندلی های جلو پیچیده شده اند ، حساب کنید.

برپایی

تنظیمات اصلی صدای نعیم توسط زیرمجموعه "تن" و "فوکوس" اداره می شود ، و شما باید آنها را برای هر منبعی که می خواهید از آن استفاده کنید ، مانند iPod ، رادیو DAB یا بلوتوث تنظیم کنید. در منوی تن نماد مارک تجاری Naim با آرم سفید و سیاه قرار دارد و چهار قسمت مختلف را شامل می شود: Active Bass ، Subwoofer ، Bass و Treble. به هر کدام یک شماره گیری دیجیتالی اختصاص داده شده است که می تواند با استفاده از صفحه لمسی تنظیم شود.

تفاوت بین باس اکتیو و باس چیست؟ صندلی های جلو در Continental GT هرکدام از آنچه که نعیم از آن به عنوان واحد "شاکر" یاد می کند ، برخوردار است. به گفته نعیم ، این ایده از سینماها ناشی می شود که از ویژگی مشابهی برای لرزش در نقاط خاص هیجان انگیز در موسیقی متن فیلم استفاده می کنند. نسخه اول این فناوری در بنتلی بنتایگا ظاهر شد ، اما نعیم ادعا می کند که در اینجا ادغام و تعادل سیستم را بهبود بخشیده است.

بعد از بررسی درایورهای فعال باس بین 2 هرتز و 30 هرتز کار می کنند. نعیم ادعا می کند که این فناوری به ویژه در حجم کمتری مفید است زیرا احساس بیشتری را به شنونده می دهد. با افزایش صدا و ساب ووفر 15 سانتی متری ، تأثیر باس فعال بر اساس آن تنظیم و کاهش می یابد. در ابتدا ، به خصوص در مسیرهای با باس و پر جنب و جوش ، صدای شایعات را کمی نگران کننده می دانیم.

روی تنظیمات Focus ضربه بزنید و با یک لیست طولانی از حالت های مختلف پردازش سیستم روبرو می شوید. در کل هشت مود وجود دارد: درایور نعیم ، جلو نعیم ، نعیم همه ، نعیم عقب ، کلاسیک ، رسانه دیجیتال ، گفتار گفتاری و پیشرفته.

هر حالت پردازش بسته به اینکه خواهان متمرکزترین صدا ممکن باشید یا گسترش بیشتری از صدا و احساس غوطه وری را ترجیح می دهید ، روند متفاوت را در پیش می گیرد. انعطاف پذیری بسیار زیادی وجود دارد ، شما نباید در یافتن تنظیمات متناسب با شخصیتتان مشکلی داشته باشید.

Infotainment

نسل قبلی Continental GT در سال 2011 راه اندازی شد و infotainment شروع با شکوه و احساس قدمت می کرد. با ورود یک Conti GT جدید ، کل سیستم ارتقا پیدا کرد.

اول ، شما با قطعه مهمانی ماشین رفتار می کنید. هنگامی که برای اولین بار وارد می شوید ، هیچ علامتی از صفحه نمایش وجود ندارد ، فقط تخته های چوبی و یک خط کنترل در بالای دریچه های هوایی مرکزی بسته بندی می شوند. اما همه به محض فشردن دکمه شروع موتور تغییر می کند. یک قسمت مرکزی روکش بالای کنترلها ، مانند صفحه پلاک در استون مارتین جیمز باند ، برای نمایش یک صفحه لمسی با کیفیت 12.3 اینچ ، باز می شود. صفحه نمایش چرخان بنتلی 4700 پوند هزینه دارد ، اما نمی توانید کسی را ببیند که این جعبه را بدون ربا ترک کند.

سنسور مجاورت داخلی که در صفحه نمایش قرار گرفته است تشخیص می دهد که دست شما در حال نزدیک شدن است و عملکردهای کلیدی خاصی را برجسته می کند. روی صفحه نمایش ضربه بزنید  یک کلیک ظریف اما تیز می شنوید. این احساس بازخورد شگفت انگیز را به شما می دهد تا به نظر برسد که شما تعامل مناسبی دارید. تنها نکته منفی این است که صفحه نمایش یک آهنربای اثر انگشت است که با خاموش شدن آن آشکار می شود.

برخی از کنترل های کلیدی مانند چرخ های پیمایش بر روی فرمان و شماره گیری به آن علامت تجاری بنتلی خمیده داده شده است ، که به آنها حس لامسه ای می بخشد. علاوه بر DAB ، AM و FM ، این سیستم از Apple CarPlay نیز پشتیبانی می کند (در بعضی از بازارها) اما این شرم آور است که Android Auto  را پشتیبانی نمیکند.

صدا

حتی با وجود موتور W12 که زیر کاپوتت بنتلی در حال جنب و جوش فراوان است ، این ماشین محیطی تصفیه شده را برای یک جلسه گوش دادن فراهم می کند. فضای داخلی کاملاً  از سطح چرم پوشیده شده است و همانطور که احتمالاً از چنین خودروی لوکسی انتظار دارید ، بیشتر از حد  ​​در برابر سر و صدا مقاومت می کند.

نکته مهم در این مورد استفاده از شیشه های صوتی چند لایه است ، به این معنی که شما و موسیقی  از مزایای آن بهره مند می شوید.

ما با کمی هیپ هاپ به شکل کیک پتی Kodak Black شروع می کنیم. این آهنگ بدون کمبود خطوط باند عمیق و جذاب است و نعیم همه آنها را به رخ میکشد. در این مرحله ، ما این سوال را مطرح می کنیم که آیا به ورودی های اضافی از آن واحدهای فعال باس نیاز داریم یا نه.

این سیستم در ارائه باس مهارت زیادی دارد و وقتی آنها را خاموش می کنیم ، این ویژگی را از دست نمی دهیم.   این لرزش ها آخرین چیزی است که شما نیاز دارید.

بازی Royal Blood’s Out Of the Black را اجرا کنید و سیستم درام قدرتمند و پرانرژی را به چالش بکشید- در پایان مسیر ما از عملکرد مشترك و قدرتمند انرژی میگیریم .

Skyfall آدل به همان اندازه هولناک است و توجه ما را با تغییر به موقع نوازشهای پیانوی فردی جلب می کند. نعیم کار خوبی در برقراری ارتباط تفاوت های ظریف و مکث به گونه ای انجام می دهد که سایر سیستم ها کاملاً قادر به اداره آن نیستند. ادغام بین بلندگوهای مختلف درجه یک است ، که به ایجاد یک زمینه صوتی بدون شکاف به عنوان گل آهنگ در زندگی کمک می کند.

و لازم نیست که برای بدست آوردن حس درام ، فیلم را تماشا کنید. این سیستم عملکرد قوی در سراسر ارائه می دهد و با پایان چشمگیر باند بزرگ این آهنگ منفجر می شود.

اما سیستم نعیم فقط در وسایل گسترده لذت بخش نیست ، ضربان های ظریف پروانه ای را که از طریق Umi Copper's All اجرا می شود ، ضبط می کند.  پیست مسابقه طبل ها و رشته های آرامش بخش همه به زیبایی چیده شده و در هم تنیده شده اند. سازها و آواز اصلی به زیبایی لایه بندی شده اند.

اما خیلی زود ، جلسه آزمایش ما تمام شده است ، و حقیقت برای ما سخت است که خود را از GT بیرون بیاوریم ، این همان تمایل ما برای پخش لیست موزیک دیگری است.

و در نهایت

هیچ کس کاملاً مانند بنتلی تجملاتی نیست. و بر اساس این شواهد ، هیچ کس معنی کامل لوکس بودن در اتومبیل را کاملاً مانند نعیم انجام نمی دهد. این یک سیستم ارزان نیست ، اما تغییر کمی برای کسانی که قادر به خرید یک ماشین 200000 پوندی مانند Bentley Continental GT هستند. این به راحتی یکی از رایج ترین و رسا ترین سیستم های داخل اتومبیل است که ما تاکنون شنیده ایم.

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش