Clicky

توضیحی بر گزینه های نصب سیستم چند رسانه و سرگرم کننده در خودرو

برای مدت طولانی ، سیستم های صوتی اتومبیل محدود به برنامه هایی مانند اتومبیل های رده بالا ، لیموزین و وسایل تفریحی بودایده تماشای فیلم یا بازی های ویدئویی در یک ماشین تا اواخر دهه 90 و اوایل 2000 به جریان اصلی نرسید ، و حتی در این صورت سیستم های چند رسانه ای  اتومبیل عمدتاً محدود به واحدهای گران قیمت ویدیویی و حجیم VCR- یا DVD-in-a- بود.

امروزه ، از طریق سیستم های سرگرمی OEM ، واحد های سرگرمی ویدئویی با ثروت از ویژگی های ممتاز ، پخش کننده ها و صفحه نمایش های قابل حمل DVD و انواع دیگر تنظیمات ، می توانید از چند رسانه ای درون اتومبیل بهره مند شویدروش هایی برای پیکربندی یک سیستم چندرسانه ای ماشین تقریباً محدودیتی ندارد و تنها نکته مطمئن این است که برای پخش در سیستم خود به یک مؤلفه صوتی ، یک مؤلفه ویدیویی و برخی از انواع رسانه نیاز دارید.

 

ده ها قطعه تجهیزات مختلف وجود دارد که همه آنها باید در سیستم چند رسانه ای ماشین با یکدیگر کار کنند ، اما همه آنها در سه دسته اصلی قرار می گیرند:

 

  • تجهیزات صوتی : این تجهیزات استریو سنتی اتومبیل است که برای همیشه در آن وجود داشته استشما به یک واحد سر و حداقل بلندگوها  نیاز دارید و واحد هد باید بتواند ورودی های ویدیویی را اداره کند.
  • تجهیزات ویدئویی : مؤلفه ویدیویی یک سیستم چندرسانه ای درون اتومبیل می تواند اشکال مختلفی را به خود بگیردپیاده سازی های متداول شامل واحدهای سر ویدیویی ، صفحه های نصب شده روی پایه و صفحه نمایش های دارای سقف می باشد.
  • منابع رسانه ای : یک سیستم چندرسانه ای درون اتومبیل می تواند کاملاً به رسانه های فیزیکی متکی باشد ، مانند دی وی دی و دیسک های Blu-ray ، می توانید به صورت دیجیتال یا هیبریدی از این دو بروید.

 

 

مؤلفه های چندرسانه ای صوتی اتومبیل

بخش صوتی یک سیستم چندرسانه ای داخل اتومبیل به طور معمول از سیستم صوتی موجود تشکیل شده است ، هر چند تفاوت های اندکی وجود داردبرخی از مؤلفه های صوتی که به طور معمول در سیستم های چندرسانه ای خودرو یافت می شوند عبارتند از:

  • واحد سر : این قلب سیستم است و همه چیز را کنترل می کندحتماً شنیده اید که اصطلاح استریو اتومبیل بیشتر از آن استفاده می شود ، اما مؤلفه ای که برای کنترل سیستم استریو ماشین خود استفاده می کنید در واقع واحد سر است.
  • بلندگوها : بلندگوهای عالی نیز مهم هستند ، اما بلندگوهای موجود در سیستم چندرسانه ای هیچ تفاوتی با بلندگوهای یک سیستم صوتی اتومبیل معمولی ندارند.
  • تقویت کننده : هر سیستم چندرسانه ای داخل اتومبیل و به طور کلی هر سیستم صوتی اتومبیل ، به یک تقویت کننده احتیاج دارداکثر واحدهای سر دارای یک آمپ هستند که درست در آن ساخته شده است ، اما سیستم های انتهایی بالاتر از یک یا چند آمپر خارجی استفاده می کنند.
  • پردازنده صدا : این مؤلفه ای است که در سیستم های صوتی اتومبیل رده بالاتر وجود دارد و در صورتی که می خواهید سیستم چندرسانه ای شما به بهترین شکل ممکن صدا کند ، می تواند مفید باشد.
  • کراس اوور : این یکی دیگر از مؤلفه های موجود در سیستم های صوتی اتومبیل رده بالاتر است که در بهبود کیفیت صدا مفید است.
  • هدفون : بیشتر سیستم های صوتی اتومبیل کاملاً به بلندگوها متکی هستند ، اما سیستم های چندرسانه ای نیز می توانند شامل هدفون باشنداین یک ویژگی واقعا مفید است اگر بچه دارید.

هدفون را می توان در سیستم های صوتی اتومبیل معمولی یافت ، اما آنها بیشتر در رابطه با سیستم چند رسانه ای اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرندهدفون های سیمی نیاز به جک هدفون در واحد هد ، پخش کننده ویدیو یا جاهای دیگر دارند ، در حالی که هدفون های بی سیم می توانند از سیگنال های IR یا RF استفاده کنند.

بسیاری از این قطعات صوتی بسیار شبیه به مواردی است که در سیستم های صوتی اتومبیل سنتی وجود دارد ، با استثنائات اندکی مانند واحد سردر حالی که می توان از یک استریو اتومبیل معمولی در یک مجموعه چندرسانه ای استفاده کرد ، واحدهای هد تصویری بسیار مناسب تر از هدف هستند.

اجزای چندرسانه ای ویدیوی اتومبیل

هر سیستم چندرسانه ای اتومبیل حداقل به یک مؤلفه ویدیویی نیاز دارد ، اما آنها همچنین می توانند خیلی بیشتر از اینها داشته باشندبرخی از اجزای رایج تر چندرسانه ای ویدیوی ماشین شامل:

  • واحد های تصویری: این ساده ترین روش برای تبدیل سیستم صوتی اتومبیل به یک سیستم چندرسانه ای درون اتومبیل استواحد های تصویری Double DIN به طور پیش فرض بزرگترین صفحه نمایش را دارند ، اما برخی از واحدهای DIN تنها دارای صفحه نمایش بسیار بزرگ هستند.
  • صفحه نمایش فلش به پایین: این نمایشگرها روی سقف سوار می شوند و در حین استفاده از پایین می روندآنها عمدتاً مفید هستند تا همه مسافران عقب بتوانند همزمان یك فیلم را تماشا كنند.
  • صفحه های نصب شده بر پایه: این نمایشگرها روی پایه های صندلی راننده و سرنشینان سوار می شوندآنها به مسافران عقب اجازه می دهند در صورت داشتن چندین منبع فیلم ، همان فیلم را در هر دو صفحه و فیلم های مختلف مشاهده کنند.
  • صفحه های قابل حمل: اینها به اندازه سیستم چندرسانه ای نیستند ، اما راحت تر هستندبرخی از صفحه نمایش های قابل حمل را می توان به یک سیستم چندرسانه ای داخل اتومبیل متصل کرد و سپس برای راحتی آن را در مکان دیگری حذف و استفاده کردبسته به سیستمی که می خواهید بسازید همچنین می توانید از لپتاپ  استفاده کنید .

در حالی که واحد هد قلب هر سیستم صوتی اتومبیل است ، می تواند به عنوان یک جزء ویدیویی سیستم چندرسانه ای نیز عمل کندبرخی از واحدهای سر DIN تنها دارای صفحه نمایش LCD کوچک یا صفحه نمایش بزرگ هستند و همچنین دارای یک واحد سر DIN مضاعف است که شامل صفحه های LCD بزرگ و با کیفیت می باشد.

به منظور مدیریت منابع اضافی و صفحه نمایش از راه دور ، واحد های چندرسانه ای نیز به ورودی های کمکی و خروجی های فیلم نیاز دارندبرخی از واحد های هد نیز برای کار با هدفون طراحی شده اند که می تواند مخصوصاً در سیستم های چندرسانه ای مفید باشد.

 

منابع چندرسانه ای اتومبیل

علاوه بر مؤلفه های صوتی و تصویری ، هر سیستم چندرسانه ای ماشین به یک یا چند منبع ویدیویی و صوتی نیاز دارداین منابع تقریباً می توانند باشند ، اما متداول ترین آنها:

  • دستگاه پخش سی دی : به صدا محدود می شود و به آرامی از داشبورد OE محو می شود ، دستگاه پخش سی دی یکی از بهترین راه ها برای گوش دادن به موسیقی و سایر محتوای صوتی در اتومبیل شماست.
  • دستگاه پخش دی وی دی : یک واحد سر که دارای پخش کننده CD / DVD دسته کوچک موسیقی جاز است گزینه های سرگرمی شما را باز می کند و ممکن است شامل صفحه داخلی یا خروجی هایی باشد که می توانید برای اتصال صفحه خارجی استفاده کنیدشما یک تصویر HD دریافت نمی کنید ، اما با هزینه کم پخش کننده های DVD و DVD باعث می شود این یک انتخاب عالی برای سرگرمی های داخل اتومبیل باشد.
  • پخش کننده های Blu-ray  برخی از واحد های هدایت کننده امکان پخش Blu-ray به جای DVD و CD را دارندکیفیت تصویر عالی است ، اما هنگام استفاده از یک صفحه کوچک ، واقعا لازم نیست.
  • دستگاه های سازگار با MP3 / WMA  اگر می خواهید بتوانید سی دی های شخصی خود را در خانه پخش کنید ، به دنبال یک واحد سر باشید که بتواند فایلهای رسانه دیجیتال مانند MP3 و WMA را پخش کند.
  • سرورهای رسانه ای : قلب سیستم شما ، اگر می خواهید هر جا که مایل هستید ، یک رسانه دیجیتال را بیاورید ، سرور رسانه خواهد بودبیشتر افراد با خیال راحت می توانند از این مؤلفه پرش کنند ، اما بهترین سیستم های چندرسانه ای داخل اتومبیل برای ذخیره و سرویس یک کتابخانه بزرگ موسیقی و فیلم های دیجیتال به راهی نیاز دارند.
  • کنسول های بازی ویدیویی : اگر بودجه خوبی را دارید و یک کنسول بازی ویدیویی قدیمی را در اختیار دارید ، می تواند یک شروع هیجان انگیر و  شایسته برای یک سیستم چندرسانه ای درون اتومبیل باشدبرخی کنسول ها علاوه بر بازی های ویدیویی ، قادر به پخش موسیقی دیجیتالی و ویدئویی نیز هستند و تنها مورد احتیاطی است که شما باید از منبع تغذیه 12 ولتی استفاده کنید.
  • تلویزیون بی سیم : چرا تلویزیون خود را در جاده نمی بینید؟ اگر جالب به نظر برسد ، روشهای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.
  • رادیو اینترنتی : برخی از واحد های هد دارای رادیو اینترنتی هستند که درست در آن ساخته شده اند ، همچنین اگر علاقه ای به تعویض واحد سر خود ندارید می توانید وسایل اضافی را نیز خریداری کنیداین مخصوصاً برای سفرهای طولانی جاده ای مناسب است ، زیرا لازم نیست هر چند ساعت یک ایستگاه جدید پیدا کنید.
  • تلویزیون موبایل : یک جعبه دی وی دی برای اکثر سفرهای جاده ای خوب است ، اما یک اشتراک اینترنت  نامحدود ، تلفن بی سیم یا تلفن کانونی و اشتراک برای یک سرویس تلویزیونی در صورت تقاضا را برای یک تجربه تلویزیون کاملاً بی سیم در نظر بگیرید.

همچنین می توانید از یک iPod ، تلفن هوشمند ، تبلت ، لپ تاپ یا سایر دستگاه های قابل حمل رسانه به عنوان منبع صوتی یا تصویری استفاده کنیدبرخی از واحدهای سر به طور خاص برای استفاده با یک iPod طراحی شده اند و برخی دیگر شامل یک یا چند ورودی کمکی هستند که می توانند سیگنال های صوتی یا تصویری خارجی را بپذیرند.

در انتها و مجموع

ساخت یک سیستم چندرسانه ای در ماشین به دلیل تنوع اجزای مختلفی که باید به یکدیگر مشبک شوند می تواند یک کار پیچیده باشد ، بنابراین در نظر گرفتن اجزای مختلف به صورت جداگانه ممکن است مفید باشداگر یک سیستم صوتی عالی بسازید ، احتمالاً وقتی شروع به افزودن مؤلفه های ویدیویی کنید ، خوب کار خواهد کرد.

با این حال ، می تواند هزینه های دیگری را برای فکر کردن در پیش ببرداگر در حال ساختن یک سیستم صوتی هستید ، و قصد دارید بعداً یک مؤلفه ویدیویی را اضافه کنید ، ممکن است انتخاب یک واحد تصویری خوب را به موقع  پرداخت کند.

در همین راستا ، همچنین ایده خوبی است که در هنگام ساخت سیستم صوتی در مورد تمام منابع رسانه ای که می خواهید از آنها استفاده کنید ، فکر کنیداگر می خواهید از یک سرور رسانه استفاده کنید ، تلویزیون بی سیم تماشا کنید یا بازی های ویدئویی را انجام دهید ، پس می خواهید حتماً یک واحد سر پیدا کنید که دارای ورودی های کمکی کافی برای اداره همه چیز باشد .

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش