Clicky

جدید ترین تکنولوژی در سیستم صوتی خودرو که حیرت زده میشوید

امروزه پیشرفت های تکنولوژی و تغییر در سلیقه مصرف کننده باعث شده است که آنتن ها ، آهنگ ، کاست و دستگاه پخش سی دی از اتومبیل ها و کامیون های ما ناپدید شوند.

 

 مورد بعدی که ممکن است باشد بلندگوها هستند.

 

 اما پرتاب باس ، میدرنج با کیفیت و اوج کیفیت مثال زندی هنوز هم وجود خواهد داشت.  آنها فقط از اتومبیل می آیند.

 

 Continental ، یک تامین کننده قطعات اتومبیل آلمانی ، فناوری ای را توسعه داده است که باعث می شود قسمت هایی از لرزش داخلی خودرو ایجاد صدایی  با اطمینان بالا را در یک سطح با هر سیستم صوتی با کیفیت برتر در حال حاضر ایجاد کند.

 

 این روش پنجره عقب را به یک ساب ووفر تبدیل می کند.  قاب شیشه ای ، کف ، داشبورد و صندلی های میانی تولید صدا  می کنند.  Dominik Haefele ، رهبر تیم توسعه فناوری ، گفت: ستون های A - پست های بین شیشه جلو و درها - تبدیل به صدای موسیقی شما می شوند.

 

نتیجه چیزی شبیه به نسخه پیشرفته صدا است.  آقای هافله گفت: "این یک صدای همهجانبه 3 بعدی است ، و شما موسیقی را با روشی بسیار متفاوت تجربه می کنید."  "شما در صدا هستید.  شما آن را در اطراف خود احساس می کنید ، مانند اینکه این صدا ها از بعد دیگری به آن اضافه می شود. "

 

 اجزای اصلی مبدل ها هستند - دستگاه های کوچک که از آهنربایی پیچیده شده در کویل مس استفاده می کنند تا انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند.  جریان را از طریق سیم ها اجرا میکند ، و مبدل ارتعاش می کند.  Continental راهی برای کاشت مبدل در فضای داخلی اتومبیل و استفاده از آنها برای تبدیل به پنل های داخلی  بلندگو فهمیده است.

 

آقای هافله گفت مفهوم آن متفاوت از نحوه عملکرد یک ویولون نیست.  وی گفت: "وقتی کمان را به سمت رشته ها می کشید ، آنها لرزان می شوند و لرزش ها از طریق پل به بدن ویولن منتقل می شوند. این همان صدایی است که شما می شنوید."

 

در یک بعد از ظهر سرد در آزمایشگاه تحقیقاتی قاره آمریکا در شمال دیترویت ، آقای هافله در پشت فرمان یک Mercedes-Benz C-Class مشکی که مجهز به سیستم است ، توقف کرد.  او "آره " را لمس کرد ، ضربه بد بود که در فیلم "روز تعطیل Ferris Bueller" درسال 1985 مشهور شد ، و آهنگ متمایز این آهنگ از همه جهات پخش شد.

 آقای هافله فریاد زد: "شما نمی توانید بگویید که از کجا آمده است."

وی با اشاره به ستون های A ، به "کلاسیک شنیدن " از کلاسیک ماروین گای اشاره کرد.  آوازها و گیتار تند و تیز به صدا در آمدند چون آقای گای در مورد درد و خیانت خود را فحش داد.

 

 آقای هافله گفت ، این سیستم ، که قاره آن را Ac2ated Sound صدا می کند ، باید تا سال 2021 آغاز شود.  وی از نام بردن خودروسازانی که آن را ارائه می دهند ، خودداری کرد ، اگرچه مرسدس ، BMW و آئودی همه مشتریهای بزرگ و متقاضیان مکرر فناوری قاره هستند.

 

آقای Haefele گفت ، این شرکت پیش بینی می کند که یک سیستم صوتی اساسی با پنج مبدل ایجاد کند ، یک سیستم midprice با هشت و یک سیستم رده بالا با 10. Continental است که همچنین این سیستم را می بیند که روشی جدید برای فروش و ارتقاء سیستم صوتی درون اتومبیل را ارائه می دهد.  خودروسازان می توانند تمام مدل های خود را با 10 مبدل بسازند و فقط آنهایی را که مشتری پرداخت کرده است روشن کنند.  بعداً مالک می تواند یک ارتقاء را داشته باشد که بتواند مبدل های اضافی را تأمین کند و یک سیستم صوتی اساسی را به نسخه برتر تبدیل کند.

 

اما چنین ادغام سیستم صوتی در فضای داخلی خودرو عوارضی را به همراه دارد.

 

 آقای هافله گفت در صورت بروز حادثه ، یک ستون A یا شیشه جلو آسیب دیده باید جایگزین شود تا کیفیت صدا را بازیابی کند.  وی گفت: "اما این بسیار شبیه به سیستم های بلندگو معمولی است که در آن اسپیکرها در ستونهای A قرار دارند."  وی گفت ، چیزی مانند شیشه جلو مربوط به کیفیت شیشه نسیت و نباید روی کیفیت صدا تأثیر بگذارد.

 

 جیمز گریس ، مدیر ارشد شرکت كوكس اتومبیل كه پیش از این در فضای داخلی خودرو مشغول كار بود ، گفت: بزرگترین چالش برای توسعه سیستم های صوتی بدون بلندگو احتمالاً از بین بردن لرزش ها ، حفره ها و تندبادهایی است كه در اغلب موارد از قسمت های داخلی بیرون می آیند و ادغام صحیح تولید صدا. با بقیه ماشین.

 

 وی گفت: "قطعات داخلی به طور معمول برای تولید صوتی با کیفیت بالا ساخته نشده اند ،" اما افزود که این یک ویژگی بسیار هوشمندانه است.

 

و این تنها نوآوری صوتی در آینده  نیست.  بوز ، شرکت بلندگو و هدفون ، در حال کار بر روی فناوری است که باعث می شود موسیقی ، دستورات و سایر سر و صدای زمینه در تماس های تلفنی از داخل اتومبیل منع شود.  این سیستم با نام ClearVoice براساس همان نوع فناوری  صدای نویز Bose در هدفون خود استفاده می کند.  این شرکت برای دستیابی به تجارت سیستم ، تاریخ مشخصی ندارد.

 

در همین راستا ، Faurecia ، یک شرکت فرانسوی که صندلی های اتومبیل و فضای داخلی را ایجاد می کند ، در حال توسعه فناوری صدایی است که یک سرنشین را قادر می سازد یک تماس تلفنی را دچار اختلال نکند ، در حالی که دیگری به گوش دادن به موسیقی ادامه میدهد .  فاورسیا آن را فناوری "پیله صوتی" می نامد ، اما بیشتر آمریکایی ها در سنین خاص ممکن است ترجیح دهند به آن فکر کنند که  همان گونه که سیستم تلویزیونی ماکسوس جاسوسی بوده است این هم به آن صورت باشد  - "ترکیبی  از سکوت".  فاورشیا پیله صوتی را در International C.E.S نشان داد.  نمایشگاه در ژانویه به عنوان بخشی از فضای داخلی آینده که در حال توسعه است به نمایش گذاشته شد.

 و در حالی که فناوری دستیار صوتی در حال حاضر ایجاد مشکل میکند ، کیا ، خودروساز کره جنوبی در حال کار بر روی راهی است تا تعامل با سیستم صوتی شما کمتر آزار دهنده شود: در CES ، کیا فناوری را نشان داد که به رانندگان امکان کنترل صوتی ، آب و هوا و ... را می دهد.  سیستم های دیگر با استفاده از حرکات دست.

 

 تعداد کمی از فن آوری های داخل اتومبیل دارای پیش زمینه هایی به اندازه صدای Ac2ated Continental نیست.  این نه از تلاشی برای بهبود صدا خودرو بلکه به عنوان بخشی از تلاش برای کاهش وزن جوانه می زند.  خودروسازان همه جهان ، در جستجوی اقتصاد بهتر ، تلاش می كنند هر زمان كه مدل جدیدی طراحی می كنند ، وزن خود را كاهش دهند.  بیشتر این کاهش ها ناشی از صدها تغییر کوچک است که یک پوند را در اینجا و دو پوند در آن ذخیره می کند.  یک تیم آکوستیک قاره ای  این سوال را پرسیدند که آیا امکان تبدیل داشبورد به بلندگو وجود دارد یا خیر.

 

این ایده کاملاً دور از ذهن نبود: برخی از اتومبیل ها قبلاً مبدل هایی داشتند که صداهای اضافی موتور را درون کابین ایجاد می کنند ، برای رانندگانی که فقط نیاز مند شنیدن صدای غرش اسب بخار را هستند .  به محض اینکه این تیم به حرکت در آمد ، بخش های مختلفی را آزمایش کرد و روی آنهایی که بیشترین حس را داشتند ، مستقر شد.

 

 شیشه جلو و پنجره عقب سفت و سنگین است ، بنابراین برای فرکانس های پایین مناسب ترین هستند.  ستونهای A دارای قطعات کوچکتر و باریک تری هستند که برای صداهای دارای سطح بالا بهتر هستند.

 

 با تنظیم قطعات صحیح ، Continental تجربه یک سیستم صوتی با بالاترین سطح - که می تواند از 20 پوند هم بیشتر شود - را با قطعاتی که وزن بسیار کمی دارند را تولید کرد.

 

 آقای هافله گفت: "این بود ، کمی شبیه به راه اندازی یک ارکستر."

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش