Clicky

هر آنچه که برای نصب یک سیستم استریو اتوموبیل خودرو باید بدانید

 

هنگامی که شما یک اتومبیل دارید موارد خاصی وجود دارد که جز مهم ترین  نیاز های شما در داخل خودرو میباشد . شما به موتور خوبی نیاز دارید ، ترمزهایی که خوب کار می کنند و یک سیستم خنک کننده مناسب که کار می کنند. پس از آن  وسایل  موجود برای ماشین شما که از نظر تهویه مطبوع ، طراحی داخلی زیبا و یک سیستم استریو اتومبیل که به نظر خوب می رسد ، از زیبایی خوبی باید برخوردار باشد.

سیستم صوتی است که همیشه سخت ترین تصمیم گیری را برای اکثر مردم فراهم می کند زیرا بازار بسیار متنوع است و اطلاعات غلط زیادی در آنجا وجود دارد. به همین علت تصمیم گرفته ایم تا برخی از مؤلفه های اصلی موجود در سیستم های استریو اتومبیل و نقشی که در عملکرد آن سیستم دارند در اختیار شما همراهان تیم پاورز بگذاریم.

 

3 مولفه مهم در پخش های شنیداری و رسانه ای خودرو

سیستم های صوتی اتومبیل طی چند دهه گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده اند همانطور که قبلا بررسی کرده ایم . روزهایی که این سیستم ها فقط رادیوی AM و FM اصلی را شامل می شوند و شاید یک کاست یا دستگاه پخش سی دی اضافی باشد ، گذشته است. سیستم های صوتی مدرن برای وسایل نقلیه اکنون می توانند کارهایی مانند پخش موسیقی  و حتی فیلم های DVD را بر روی پخش های داخلی نمایش دهند. با وجود نسخه های بسیار پیشرفته ، قطعات اصلی تجهیزات در سیستم استریو اتومبیل اساساً یکسان هستند.

سه مؤلفه اصلی که هر سیستم استریو یا رسانه ای خوب خودرو باید داشته باشد کدام است؟ 

این مولفه ها عبارتند از :

  1. واحد سر
  2. تقویت کننده ها
  3. بلندگو ها

بیاید کمی دقیق تر به نقش های کلیدی که هریک از این مولفه ها در ماشین شما ایفا میکنند ، دقیق تر نگاه کنیم

با تیم پاورز همراه باشید

 

مغز سیستم خودروی شما : واحد سر

 

فرقی نمی کند بقیه قطعات در سیستم صوتی اتومبیل شما چقدر خوب باشد شما در صورت نداشتن واحد سر مناسب برای پخش صوتی و تصویری با کیفیت اجزای دیگر هم به مشکل بر میخورند. این همان بخشی است که در گرفتن تصمیم خرید صوتی خودروی شما بسیار مهم است.

اگرچه ما می خواهیم این مؤلفه کلیدی را "واحد اصلی" بنامیم ، اما ممکن است آن را به عنوان یکی از نامهای دیگری که به آن نیز گفته می شود ، بشناسید. برخی از افراد از آن به عنوان واحد پایه ، عرشه یا گیرنده استریو نیز یاد می کنند.  اهمیت بسیار زیادی دارد که در انتخاب واحد سر تصمیم عاقلانه بگیرید تا بتوانید نوع صدا و تجربه رسانه مورد نظر خود را از سیستم صوتی وسیله نقلیه خود بدست آورید.

 

خصوصیات مهم برای انتخاب دقیق واحد سر

 

 حتما شما هنگام خرید در بازار برای سیستم صوتی خود از قیمت های موجود شگفت زده خواهید شد ، به همین دلیل ما همیشه توصیه می کنیم بودجه خرید را برای خرید سیستم استریو خود تعیین کنید. این باعث می شود ساعت ها صرفه جویی کنید و به جستجوی محصولاتی بپردازید که هرگز نمی خواهید در وهله اول آنها را بخرید.

اندازه

هیچ دو صفحه جلوی خودرو در هر وسیله نقلیه دقیقاً یکسان طراحی نشده اند. به همین دلیل است که فاکتورینگ در اندازه سیستم استریوی جدیدی که در اتومبیل خود قرار می دهید بسیار مهم است. مهم نیست که چقدر شما یک سیستم خاص را میخواهید،ممکن است سیستم خریداری شده با فضای خودروی شما فیت نشود . بنابراین اطمینان حاصل کنید که حداقل و حداکثر میزان فضای مورد نیاز خود را برای سیستم صوتی وسیله نقلیه جدید که می خواهید نصب کنید بدانید.

توان خروجی

 

سیستم های صوتی اتومبیل معمولاً به اندازه حجم صدایکه تولید میکنند قدرتمند نیستند (که اغلب به آن "وات در کانال" گفته می شود)  به همین دلیل است که بیشتر کاربران ترجیح می دهند یک آمپلی فایر را به سیستم اضافه کنند اما این بدان معنی نیست که شما مجبور به انجام این کار هستید. اگر ترجیح می دهید که فقط واحد سر قدرت و نیرو را به بلندگو ها انتقال دهد بدین معنا که از خرید آمپیلی صرف نظر میکنید ، پس مطمئن شوید که در هر کانال دارای وات کافی است تا شما را راضی کند. این اطلاعات در بسته های استریو واحد سر و به صورت آنلاین و با مشخصات واحد ذکر شده است.

 

منابع صوتی و تصویری که باید روی آن های پخش شوند

 

ما اشاره کردیم که دوران سیستم های صوتی  ماشین که فقط شامل امکان پخش موسیقی FM ، AM و CD بود به پایان رسیده است. امروزه تولید کنندگان واحدهای اصلی خود را طراحی می کنند تا بتوانند کارهایی از قبیل پخش جریان صوتی و تصویری ، پخش دی وی دی و موارد دیگر را انجام دهند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که سیستم صوتی شما یا وسیله نقلیه که به فکر خرید آن هستید ، توانایی انتخاب رسانه مورد نظر خود را دارد.

 

آمپیلی فایر ها قلب و روح را به خودروی شما میاورند

 

مگر اینکه شما فردی باشید که دوست دارید به موسیقی آرام گوش فرا دهید ، به احتمال زیاد آن را تحت فشار قرار خواهید داد. به همین دلیل است که بیشتر مردم تصمیم می گیرند برخی از وسایل تقویت صدا را به سیستم صوتی و وسیله نقلیه خود اضافه کنند. این می تواند تفاوت زیادی در لذت گوش دادن به موسیقی شما ایجاد کند.

آمپلی فایرهای ماشین شما تنها هدفی که دارند این است که سیگنال را از واحد سر در هنگام سفر به بلندگوها ارسال کند. این امر به ایجاد سطح صدای بالاتر و استفاده بهتر از بلندگوهای شما کمک می کند. معمولاً به یکی از دو روش مختلف نصب می شود

داخلی

متأسفانه ، بیشتر پنل های جلویی روی یک وسیله نقلیه فضای اضافی را در راه تقویت کننده به سیستم صوتی ماشین شما اضافه نمی کنند. این بدان معناست که آمپرهای داخلی اندک هستند و به احتمال زیاد فقط می توانند سیگنال صوتی شما را کمی تقویت کنند. بسیاری از این موارد تنها باعث افزایش 10 تا 20 وات سیگنال صوتی در هر کانال می شوند که برای جلب رضایت شنوندگان موسیقی هاردکور هنگام رانندگی کافی نیست.

خارجی

آنهایی که نیاز به نیروی شدید از آمپلی فایر اتومبیل خود دارند ، اغلب آنهایی را خریداری می كنند كه در جای دیگری در وسیله نقلیه خود سوار شوند. اینها شامل مدلهایی است که به راحتی می توانید در زیر صندلی یا در فضای صندوق عقب خودرو شما قراربدهید. آمپلی فایرهای داخلی نصب شده معمولاً گرانتر از انواع داخلی هستند اما می توانند سیگنال صوتی را از طریق واحد سر شما به طور جدی تقویت کنند.

انوع تقویت کننده خودرو

شما فقط نمی توانید بیرون بروید و اولین واحد تقویت کننده ماشین را که با آن روبرو هستید خریداری کنید و انتظار دارید که این کار را به درستی برای شما انجام دهند. آمپلی فایرهای اتومبیل تنظیمات مختلف زیادی برای مطابقت با بلندگوهای شما در سیستم صوتی اتومبیل آمده اند. یک مقاله 5 برابر اندازه این مقاله لازم است تا تمام آنچه لازم است را پوشش دهد ، اما ما به طور خلاصه توضیح خواهیم داد که چگونه نوع تقویت کننده با بلندگوهای نصب شده در وسیله نقلیه شما مطابقت دارد.

تقویت کننده های صوتی اتومبیل در چندین تنظیم مختلف ارائه شده اند. این تنظیمات هم به برق مورد نیاز آنها و هم از تعداد بلندگوهایی که می توان به آنها وصل شد ، مبتنی است. آنها اغلب به عنوان یک آمپیلی تک کاناله توصیف می شوند که فقط یک بلندگو را تنها تا یک آمپری 6 کانال که قادر است به راحتی تا 6 نوع مختلف بلندگو برق داشته باشد ، تغذیه کند آمپلی فایرهای موجود در خودروها معمولاً از 6 کانال بالاتر نمی روند. قبل از شروع جستجوی تقویت کننده صوتی اتومبیل ، باید تعداد بلندگوهایی را که می خواهید تنظیم کنید و قدرت اجرای آن بلندگوها را بدانید.

بدون شک ، اگر آمپلی فایر صوتی اتومبیل را به سیستم صوتی وسیله نقلیه خود اضافه کنید ، باعث افزایش لذت گوش شما خواهد شد.

تمام چیز های مهم در باند خودروی شما

بلندگوهای موجود در اتومبیل شما به عنوان بازوها و پاها عمل می کنند که صدای با کیفیت را در سراسر وسیله نقلیه شما ارائه می دهند. درست مانند همه آمپلی فایرها ، همه یکسان نیستند ، بلندگوها نیز دارای مشخصات متفاوتی هستند. این اجزاء و درایورهای مختلف (بخشی از بلندگو است که انرژی الکتریکی را به امواج صوتی تغییر می دهد) در بلندگوهستند که تعیین می کند چه نوع بلندگو خوب است. بلندگوهای موجود در وسیله نقلیه شما تا زمانی که واحد پایه یا آمپلی فایر مناسبی داشته باشید برای کار کردن در آنها لازم نیست همه نوع باشند

بلند گو های کواسیکال

این بلندگوهای از نوع بسیار محبوب برای نصب در ماشین ، یا SUV هستند. آنها محبوب هستند زیرا در مقایسه با بلندگوهای نوع کامپوننت از قیمت کمتری برخوردار هستند و معمولاً فضای کمتری نیز می گیرند. آنها شامل یک صدای جیر جیر (برای تکثیر صداهای مبتنی بر سه برابر) و یک woofer ،  اشکال این نوع بلندگوها در کیفیت صدا آنها به اندازه سیستم بلندگو نیست که از اجزای جداگانه استفاده می کند. آنها از این نظر منحصر به فرد هستند که فقط یک نفر باا هر دو بخش بلندگو موجود در آن کار کند.

بلند گو های کامپوننت

این سیستم های بلندگو در یک وسیله نقلیه است که بسیاری از بلندگوهای مختلف را در آنها گنجانیده است. آنها معمولاً از ترکیبی از بلندگوها تشکیل شده اند که شامل بلند گو woofer ، tweeter، و میان رده است. برای کسانی که باس و ترفند عالی با کیفیت فوق العاده را ترجیح می دهند ، ممکن است به ترتیب شامل ساب ووفر و توییتر نیز باشند. سیستم های کامپوننت همچنین برای هر بلندگو در تنظیمات به درایورهای مجزا احتیاج دارند که به این معنی است که به آمپلی فایر بزرگتر نیز نیاز دارند.

سیستم های کامپوننت بالاترین کیفیت تولید صدا را دارند که می توان در یک وسیله نقلیه یافت. به راحتی می توانید تفاوت بین خودرویی را که دارای سیستم بلندگو کواکسیال است و یک اتومبیل که دارای سیستم بلندگو کامپوننت است در اکثر موارد متوجه شوید کیفیت صدا در یک سیستم کامپوننت واقعاً خوب است.

اشکال بزرگ سیستم های کامپوننت میزان فضای نصب آنها در داخل وسیله نقلیه شما و هزینه آنها است. این ملاحظات اصلی بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه را مجبور به استفاده از سیستم های بلندگو مبتنی بر کواکسیال می کند.

ساب ووفر مستقل

گاهی اوقات افراد تصمیم می گیرند که بلندگو اختصاصی ساب ووفر را نیز در خودرو خود سوار کنند. اگر تصمیم به انجام این کار بگیرید ، به احتمال زیاد فردی هستید که به موسیقی علاقه دارد و شما را در داشتن یک یا چند بلندگو از توانایی کنترل باس با کیفیت بالا و با فرکانس پایین فرا می خواند. هنگامی که یک اتومبیل از کنار شما عبور می کند و قرش صدای ضبط دارد چراکه موسیقی در داخل آن بسیار بلند است ، بنابراین احتمال دارد که ماشین دارای ساب ووفر جداگانه ای باشد که در سیستم بلندگو خود نصب شده باشد.

اگر بلندگوهای مناسب را با واحد سر و تقویت کننده مناسب مطابقت دهید ، می توانید در هنگام رانندگی در وسیله نقلیه خود ، تجربه شنوایی باورنکردنی را ایجاد کنید.

اکثر مردم حتی وقتی که به دنبال سیستم صوتی ماشین جدید می گردند ، حتی متوجه نمی شوند که چه چیزی را بدست می آورند. با وجود انتخاب های مختلفی که در سبک ها و محدوده قیمت ها خواهید داشت ، حتی می تواند در بعضی مواقع کمی خسته کننده باشد. این وب سایت با هدف کمک به شما در تصمیم گیری خرید آگاهانه ، به ساده سازی روند خرید صوتی خودرو کمک کرده است. ما حتی برخی از لینک های مفید برای برخی از بهترین معاملات تجهیزات صوتی و چندرسانه ای ماشین را که می یابید ، درج می کنیم. بنابراین سعی می کنیم یک سیستم صوتی ماشین را پیدا کنیم که به خوبی نیازهای شما متناسب باشد و به بودجه شما متناسب باشد ، پس با خیال راحت به تیم پاورز اعتماد کنید.

 

 

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش