Clicky

چگونه سیستم های صوتی تکامل یافتند

 

بررسی بر روند شکل گیری سیستم های صوتی از دیرباز تا به حال

سیستم های صوتی اتومبیل از زمان گوش دادن به آهنگ های رادیویی مورد علاقه خود در روزهای طولانی رانندگی با سرعت های کم . در حالی که سیستم های صوتی اتومبیل هر دهه تقریباً تکامل می یابند ، این نظریه در طول تاریخ ثابت شده است.

این سیستم از دستگاه  تنظیم شده به داشبورد و یک سیستم بلندگو به منظور ارائه صدا تشکیل شده است. گذشته از این اصل اساسی ، نحوه گوش دادن به موسیقی در اتومبیل چیزی به نظر نمی رسد که برای اولین بار از طریق اتومبیل صوتی یا حتی آنچه در 10 سال پیش برای این موضوع به نظر می رسید  باشد.

 پخش کننده های MP3 و CD تا نوارهای کاست صوتی قدیم که زمانی غالب بودند. با تغییر مدل ها ، نحوه گوش دادن به موسیقی در اتومبیل های ما مطابق با سیستم صوتی اتومبیل تنظیم می شود. با پیشرفت تکنولوژی دیجیتال از طریق iPod ، روشی که ما در اتومبیل هایمان به موسیقی گوش می دهیم ، اساساً از داشبورد و داخل جیب شما و در نهایت تلفن شما خارج می شود. بنابراین ، این همه کجا آغاز شد؟

آغاز: سیستم های صوتی اتومبیل از دهه 1930

در سال 1930 ، رادیوهای اولیه اتومبیل برای اولین بار توسط دو برادر کارآفرین به نام های پل و جوزف گالوین معرفی شدند. گالوین اولین رادیوی خود را موتورولا نامید ، ترکیبی از کلمات "خودرو" و "ویکتورلا" (نام اولیه ماشین هایی که دارای رکورد بودند). سرانجام ، شرکت اولیه Galvins ، تبدیل به غول ارتباطات شرکت Motorola Inc شد.

رادیو اتومبیل گالوین 130 دلار قیمت داشت ، معادل تقریباً 1500 دلار در حال حاضر. این سیستم از لوله های خلاء استفاده شده توسط یک باتری و بسته به موقعیت مکانی شما استفاده می کند. شما می توانید به بازدیدهای روز در رادیو AM hissy گوش دهید. رادیو AM تا اوایل دهه 1950 در آمریکا استاندارد ماند.

در سال 1952 ، یک شرکت آلمانی ، Blaupunkt ، اولین رادیو FM را منتشر کرد که همچنین آماده اتومبیل بود. یک سال بعد ، مکزیک بکر رادیوی AM / FM را معرفی کرد که برای سالهای متمادی تبدیل به استاندارد وسیله نقلیه خواهد شد.

دهه 1950 در شیوه شنیدن موسیقی در اتومبیل ، تنوع زیادی پیدا شد . با این کار آزمایشات زیادی انجام شد و برخی از تلاشهای قابل توجه برای تشکیل آهنگ ها در یک وسیله نقلیه متحرک.

در سال 1956 ، کرایسلر اولین ابتکار درون اتومبیل (و تنها) را با نام Highway Hi-Fi معرفی کرد. فونوگراف مجهز به یک تورنت مینیاتوری بود که در قسمت پایین در سمت مسافر نصب شده بود و مستقیماً به سیستم الکترونیکی خودرو متصل شده بود.

مدل های 7 اینچی کرایسلر ساخته شده ، همه تحت یک قرارداد ویژه از کلمبیا رکوردز است که می تواند با چرخاندن کلید ها بازی کند که باعث می شود صفحه چرخان از زیر تخته عبور کند. اگرچه جالب توجه است ، Hi-Fi در بزرگراه کرایسلر خیلی خوب کار نکرد زیرا رکورد قطع شدن از هر زمان حتی کوچکترین دست انداز در جاده وجود داشت.

پس از ناکامی کرایسلر ، تا اوایل دهه 1960 هیچ تلاشی بیشتر برای تغییر شیوه گوش دادن به موسیقی در اتومبیل ها صورت نگرفت. دستیابی به موفقیت ، که آینده  را در سیستم های صوتی اتومبیل برای 25 سال آینده برقرار می کند ، زمانی این اتفاق افتاد که مهندس و کارآفرین ، ارل "مادمن" مانتز ، پیشگام یک سیستم جدید مبتنی بر فناوری 4 آهنگی است که در ضبط های صوتی استفاده می شود.

در ابتدا که Stereo-Pak نامیده می شد ، Earl سریع متوجه پتانسیل تکنولوژی کارتریج 4 ردیابی برای استریو های اتومبیل شد زیرا این مسیر نمی تواند رد شود.

او Autostereo را توسعه داد و از طریق یک کمپین بازاریابی که متناسب با نوسانات اوایل دهه 60 بود ، تبلیغاتی عالی کرد. برای اولین بار در تاریخ ، رانندگان این آزادی را داشتند که تجربه گوش دادن به موسیقی را خود انتخاب کنند.

پیشرفت  ایده های اصلی مانتز به سرعت توسعه یافت ، از جمله سیستم کارتریج 8 ردیابی (ساخت یکی از مخترعین که نزدیک به سه دهه قبل در موتورولا اصلی کار کرده بود).

تا سال 1964 ، فیلیپس اولین کاست فشرده و کامپکت را راه اندازی کرد ، حتی اگر محبوبیت زیادی پیدا نکند ، مدتی هم به دلیل کم هزینه بودن و در دسترس بودن مورد استفاده قرار میگرفت که بعد ها ، تبدیل به استانداردی در حدود یک دهه شد.

عصر نوار های کاست : دهه 1970 و 80

به آرامی اما مطمئناً کیفیت نوارهای کاست کوچکتر بهبود یافته و درنهایت جایگزین 8 آهنگ بزرگتر شد. با ظهور Walkman که توسط سونی در سال 1979 توسعه یافت ، نوارهای کاست استاندارد شدند ، زیرا آلبوم و پلی لیست کامل ساخته و تعریف شد.

در اواخر دهه 1970 ، نیاز به قوی تر و بلند تر کردن دا ایجاد شد ، و مردم شروع به تعجب می کنند که چرا سیستم های استریو داخل اتومبیل محدود به سیستم های تک بلندگو ، تک رنگ است. همچنین تولیدکنندگان خودرو پیش از خرید شروع به تبلیغ گزینه سفارشی سازی خودرو کردند گوش ها به یک پخش ساده عادت کردند و و نیازمند و تشنه صدای بیشتر و صد درصد قوی تر بودند

برای اولین بار ، سیستم های صوتی به عنوان یک تجربه گوش دادن به طیف کامل مورد توجه قرار گرفتند. اما توسعه سیستم های داخل اتومبیل آهسته اتفاق افتاد.

شرکت های اتومبیل اول علاوه بر گیرنده های کاست ، فروش بلندگوهای با کیفیت بالاتر را که رانندگان می توانند خود آن را نصب کنند ، آغاز شد . سرانجام ، اتومبیل به سرعت اتاق را برای چند بلندگو که در قسمت داخلی اتومبیل نصب شده بودند ، توسعه داد.

این امر باعث پیشرفت در کیفیت سیستمهای صوتی که به قابلیتهای خروجی سیستمهای بلندگو در خانه نزدیکتر بودند ، منجر شد. پایونیر ابتدا در سال 1976 Supertuner خود را که مجهز به قابلیت اتصال پیشرفته در مدار ، گیرنده و تنظیم است ، معرفی می کند. این پیشرفت در همان زمان انجام شد که سیستم های بعد از فروش بسیار قابل تنظیم نیز ظاهر شدند.

انقلاب لوح های فشرده یا سی دی اواخر دهه 1990 و 80

در اوایل دهه 80 میلادی ، دقیقاً همانطور که همه با تنظیمات صوتی خود راحت شدند ، فیلیپس و سونی شروع به تولید نمونه اولیه دیسک یا CD فشرده همه کاره در دهه 90 کردند که از سال 1982 به صورت تجاری برای مصارف خانگی به بازار عرضه شد.

پایونیر اولین CD پخش کننده اتومبیل را در سال 1984 توسعه داد: CDX-1. CDX-1 در مقایسه با هر چیز دیگری در بازار ، کیفیت صدا را به شدت بهبود داده است. CDX-1 به دلیل صدای شفاف و توانایی ردیابی آن ، فوراً به یک ضربه عظیم تبدیل شد.

عموم مردم این واقعیت را دوست داشتند که کیفیت صدای CD بر خلاف ضبط های کاست ، با گذشت زمان از بین نرفت.

در اواسط دهه 90 ، تغییر دهنده سی دی های چند دیسک به شنوندگان این امکان را می داد که بین 10 سی دی یک بار تعویض کنند. یک پدیده فرهنگی برای دستیابی به تجربیات صوتی نهایی با سیستم های صوتی دقیق و قابل تنظیم صورت گرفت.

به سمت دنیایی دیجیتال و فراتر از آن : سال 2000 تا الان

تا سال 2000 ، MP3 Player ها با توانایی خود برای ذخیره هزاران ساعت آهنگ در یک دستگاه قابل حمل تنها ، انقلابی را در فکر مردم فراهم ساختند که در مورد گوش دادن به موسیقی تغییر یافت .

در اواسط دهه 2000 ، سیستم های صوتی درون اتومبیل توانایی اتصال MP3 ها به سیستم های صوتی وسیله نقلیه موجود را داشتند.

با استفاده از USB ، بلوتوث یا کابل aux ، روشی که انتخاب میکنیم چه چیزی را گوش دهیم. به آن سرویس های رادیویی و رادیویی ماهواره ای مانند Spotify و Pandora اضافه کنید ، شرکت ها روش های متفاوتی را برای گرفتن موسیقی مورد نظر خود هنگام خواستن ارائه دادند.

سفارشی سازی پخش هنوز در حال توسعه و قدرتمند شدن است،. هر کس می تواند سیستم مورد نظر خود را داشته باشد. روند ساخت سیستم صوتی اتومبیل پس از فروش بخشی از روش پیچیده ای برای جمع آوری قطعات مختلف متناسب با خواسته های گوش دادن شما است.

ظهور استفاده از چسب های گرم در سیستم های سفارشی کمک کرد.

اگرچه تعداد بسیاری از کاربردها برای چسب های مذاب داغ در ساخت خودرو وجود دارد ، اما کاربردهای چسب و درزگیر برای نصب قطعات صوتی و رادیویی از جمله اجزای اضافی و همچنین اتصال پلاستیکی و سیم کشی استفاده می شود.

به طور متوسط ​​امروزه وسایل نقلیه از مجموع 15 کیلوگرم چسب مرغوب برای مونتاژ وسایل نقلیه استفاده می کنند!

به طور معمول چه با دست انسان انجام می شود و چه از طریق خط مونتاژ ، نصب سیستم صوتی وسیله نقلیه با برنامه ریزی از طرح مشخص کنسول اصلی ، بلندگوها ، ساب ووفرها و بقیه آغاز می شود.

پس از انجام این کار ، استفاده از چسب مذاب داغ در امتداد طرح ، یک اتصال مناسب و محکم را تضمین می کند. افراد متخصص باید دقت داشته باشند همیشه اطمینان حاصل کنند که صفحه  بلندگوها دقیقاً بیش از محل مشخص شده خود هستند و برای مدت زمان طولانی در آن نگهداری می شوند. قطعات تا حدی که درب آن محکم شود ، محکم نگه داشته می شوند.

همچنین برای سازندگان مونتاژ اتومبیل استفاده از اتصالات پیچ دار برای مونتاژ سیستم های صوتی نیز معمول است. قرار دادن قطعات به محل تعیین شده خود ، پیچاندن اتصالات و استفاده از چسب مذاب داغ در لبه های صفحه باعث می شود تمام قطعات سیستم صوتی به درستی نصب شده و برای مرحله بعدی مراحل مونتاژ آماده باشند.

کلام آخر

سیستم های صوتی اتومبیل از زمان برادران گالوین در سال 1930 بسیار طولانی شده است. چه کسی می داند چه نوآوری های آینده ممکن است تبدیل به کاست پخش کننده آینده باشد.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش