Clicky

ویژگی هایی که با آن ها آشنا شوید تا بدانید که چگونه میشود یک سیستم صوتی را به روز رسانی کرد

خرید سیستم صوتی بعد از سیستم های ضعیف کارخانه ای


در سالهای گذشته ، حتی بهترین پیشنهادات  از سوی خودروسازان تجربه بی پرده ای را برای شنوندگان عاشق موسیقی و آگاه به تیونینگ سیستم صوتی اگاه فراهم می کرد.  امتحان تقریبا جالبی بود ، سیستم استریو فابریک کارخانه ای روی خودرو را با اجزای برتر موجود در بازار تبدیل به یک سیستم صوتی حرفه ای برای خود بکنید.

اما امروز نوبت این موضوع ها نیست ، از آنجا که یک سیستم OEM با قیمت خوب (تولید کننده تجهیزات اصلی) می تواند تقریباً از هر نظر با یک مجموعه با معیار جانبی  رقیب باشد و حتی گاهی از آن پیشی بگیرداما واحد سر در بسیاری از وسایل نقلیه  به گونه ای است که تعویض آن خرج زیادی را رو دست میگذارد (و نتیجه نهایی غیرقابل تحمل به نظر می رسد).  سیستم هایی مانند جی پی اس و بلوتوث و کنترل موسیقی با فرمان اغلب به واحد سر کارخانه گره خورده است اما حقیقتا نه خودرو های داخلی .

بلندگوها در سیستم های کارخانه ای نسبتا بهبود یافته است ، اگرچه این دو حوزه هنوز هم نقاط ضعف در سیستم OEM هستند. خوشبختانه ، آنها همچنین ساده ترین روش به روزرسانی هستند.

ویژگی هایی که باید به دنبال آن باشید
با پیچیده تر شدن سیستم های پخش صوتی و افزودن خودروسازان به فناوری های جدید مانند ادغام پخش کننده موسیقی و بلوتوث ، به راحتی می توان مصرف کننده را ​​راجع به سخت افزار و ماهیت اصلی سیستم صوتی خودروی خود را با تفکر اشتباه روبرو کند . اگر می خواهید مدت ها پس از خرید اولیه خود راضی باشید ، دانستن آنچه در یک سیستم صوتی مهم است ، بسیار مهم است. در اینجا آنچه را که باید در یک سیستم خوب جستجو کنید و مصرف کننده از آن راضی باشد ، متوجه خواهید شد ، در ادامه با تیم پاورز همراه باشید

  • قدرت کافی: همانطور که در مقاله های گذشته از تقویت کننده صحبت کردیم ، وضوح صدای کافی از مهمترین عوامل در تولید صدا با کیفیت بالا است. حتی بهترین بلندگوها وقتی توسط یک آمپلی فایر تحت فشار قدرت قرار میگیرند وحشتناک به نظر می رسند و باعث ایجاد خرابی می شوند.
  • ورودی کمکی: یک جک کمکی که به شما امکان می دهد یک پخش کننده موسیقی قابل حمل مانند iPod را با استفاده از یک کابل جانبی به پخش وصل کنید ، در اکثر سیستم های صوتی به یک ویژگی ثابت تبدیل شده است. این امکان را فراهم می کند که تقریباً هر پخش کننده موسیقی در سیستم صوتی اتومبیل یکپارچه شود ، اگرچه باید برای دسترسی به محتوای تلفن همراه باید از کنترل های موجود در دستگاه استفاده کنید ، که در آخر موجب خواس پرتی در حین رانندگی میشود.
  • بلوتوث صوتی: به همان روشی که فن آوری بلوتوث تماس را به سیستم صوتی منتقل می کند تا بتوانید صدای تماس گیرنده را از طریق بلندگوها بشنوید ، صدای بلوتوث موسیقی را از یک دستگاه سازگار به سیستم صوتی پخش می کند. اما کنترل معمولاً دسترسی محدودی به زیاد و کم کردن صدا و جلو و عقب بردن موسیقی دارد. 
  • کنترل های روی فرمان: این کار به شما امکان می دهد عملکردهای اصلی مانند بالا رفتن / پایین آمدن صدا ، تنظیم از پیش رادیو یا موسیقی را به جلو / عقب ببرید و موسیقی را بدون اینکه دستان خود را از روی فرمان بگیرید ، تغییر دهید.
  • نمایشگر قابل خواندن : سیستم صوتی نیز برای عملکرد ساده و ایمن خصوصاً هنگام رانندگی بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که صفحه نمایش با یک نگاه آسان است و به یاد داشته باشید که میزان دید در معرض تابش نور روز خورشید و همچنین شب را بررسی می کنید.
  • کنترل های بصری: شما می خواهید حواس پرتی در رانندگی را به حداقل برسانید ، بنابراین یک سیستم صوتی با کنترل های بصری و استفاده از آن ساده تر و ایمن تر خواهد بود.
  • ساب ووفر جداگانه: باس پایین برای سیستم صوتی عالی یک ضرورت است .  بلندگوهای کوچکتر نمی توانند صداهای واقعی با فرکانس پایین را تولید کنند ، بنابراین برای این سیستم واقعاً به یک ساب ووفر جداگانه احتیاج دارید.
  • پورت USB  :  یک درگاه USB راه بهتری برای ادغام یک پخش کننده موسیقی قابل حمل در یک سیستم ارائه می دهد همینطور کیفیت بهتری را هم ارائه  میدهد . به طور معمول می توانید از کنترل های یک سر واحد برای کنترل دستگاه استفاده کنید ، در حالی که باتری دستگاه نیز در هنگام اتصال به درگاه USB شارژ می شود. اما تا حد ممکن از این قابلیت استفاده نکنید به جز پخش هاییکه این ویژگی را دارند  همچنین می توانید یک درایو فلش USB وصل کنید و فایل های موسیقی ذخیره شده روی آن را پخش کنید.
  • فرمان صوتی: امکان کار کردن سیستم شما با دستور صوتی راحت ترین و ایمن ترین روش برای کنترل یک سیستم صوتی است. بهترین سیستم های فعال شده با صدا همچنین به شما امکان می دهد ایستگاه های رادیویی ، آهنگ های CD را تغییر دهید یا حتی آهنگ های خاص ، هنرمندان ، آلبوم ها و لیست های پخش را در یک پخش کننده موسیقی متصل در اختیار داشته باشید.

گزینه های ارتقاء
اگر می خواهید کیفیت صدا را بهبود بخشید ، سیستم های صوتی OEM امروزی آنقدر در الکترونیک وسیله نقلیه یکپارچه شده اند که بهتر است سیستم را به جای تعویض آن به روز کنید. قسمت دشوار این است که بدانیم کدام مؤلفه ها را جایگزین یا اضافه کنید.

اگر ماشین شما دارای یک واحد سر مناسب OEM با ویژگی های مطلوب و ادغام با سایر سیستم های موجود در خودرو است ، احتمالاً  نخواهید عوض کرد اما نظر کارشناسان تیم پاورز  را گوش کنید آن را تعویض کنید. ولی اگر وسیله نقلیه دارای یک واحد اصلی هد بدون ویژگی ها و عملکرد مورد نظر شما باشد ، می توانید با یک واحد پس زمینه خوب شروع به کار کنید. حتماً یک مغازه پس از فروش را پیدا کنید که با ماشین شما و لوازم الکترونیکی آن آشنا باشد در ابن زمینه میتوانید به فروشگاه اینترنتی پاورز مراجعه کنید.

اگر از واحد سر خود راضی هستید اما صدای سیستم شما شما را راضی نمیکند ، قدم بعدی افزایش قدرت تقویت کننده و احتمالاً تعویض بلندگوهای شما است. با اضافه کردن قدرت بیشتر شروع کنید. همانطور که قبلاً در این سری صحبت کرده ایم ، صدای ضعیف معمولاً به دلیل عدم وجود قدرت مناسب است و به خاطر ضعف بلند گو ها نیست

فقط اطمینان حاصل کنید که بلندگوهای خودرو می توانند قدرت اضافی را از یک آمپلی فایر داشته باشند. یک فروشگاه معتبر صوتی اتومبیل با خدمات پس از فروش به شما کمک می کند تا یک تقویت کننده افزودنی را با بلندگوهای کارخانه خود مطابقت دهید. فقط انتظار نداشته باشید یک آمپلی فایر با قدرت 1000 وات را به بلندگوهای کارخانه ای که برای 300 وات طراحی شده است اضافه کنید. همچنین بخاطر داشته باشید که برخی از سیستم های نصب شده ممتاز از سیم کشی اختصاصی استفاده می کنند که تعویض آمپلی فایر و بلندگوها را برای اجزا های دیگر کار را سخت می کند.

با استفاده از واحد سر و تقویت کننده ، می توانید توجه خود را به ارتقاء بلندگوها معطوف کنید. بلندگوهای داخلی خودرو پس از طراحی که متناسب با محل اسپیکرهای کارخانه است در بسیاری از اتومبیل ها روشی آسان و ارزان برای بهبود صدای سیستم فراهم می کند. بسیاری از سیستم های بازار می توانند از اضافه کردن ساب ووفر برای پاسخ بهتر باس بهره مند شوند. ساب ووفرهای بزرگ در مکان های اختصاص یافته برای بلندگوها جای نمی گیرند ، بنابراین برای بدست آوردن باس خوب ، باید یک محفظه برای این کار اضافه کنید. راه حلی عالی که تیم پاورز پیشنهاد میکند یک ساب ووفرز طراحی شده مخصوص با خدمات پس از فروش است که بدون اشغال فضای زیادی طراحی شده است.

خود را از اطلاعات صوتی سیستم خودرو مسلح کنید
اگر تصمیم به روزرسانی سیستم کارخانه ای خودرو خود را دارید با آگاه بودن به مقاله های تیم پاورز و با دنبال کردن آن ها میتوانید قدم به قدم انتخاب های خوب و دقیق را برای خرید به همراه داشته باشید و از داشتن یک سیستم صوتی بی نظیر از خود راضی باشید

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش