Clicky

پرطرفدارترین برندهای سیستم صوتی خودرو در بازار ایران

پرطرفدارترین برندهای سیستم صوتی خودرو در بازار ایران

فعالیت واردکنندگان سیستم‌های صوتی خودرو و بالا رفتن تعداد علاقمندان باعث شده که قطعات صوتی تنوع بیشتری داشته باشند و کمی انتخاب را برای علاقمندان سخت کرده است. اما تنوع یک برند صوتی شامل شرکت‌های پخش کننده اجرا و نمایندگی‌های محصولات می‌شود و به دلیل عدم دسترسی علاقمندان به نمایندگی دستشان کوتاه می‌ماند و با اندکی جستجو در شهرتان و بررسی فروشگاه‌های صوتی و تصویری متوجه خواهید شد که چه اندازه در انتخاب محدود می‌شوید و در این میان انتخاب قطعات به چند قطعه خاص محدود می‌شود و تنوع اجناس به حداقل نزدیک می‌شود.

با اندکی بررسی در بازار خرید و فروش قطعات صوتی خودرو، به دو برند که سهم بالایی از طرفداران را به خود جذب کرده‌اند می‌رسیم، برند پایونیر و کنوود که به نام خود بیشترین آمار خرید و فروش را ثبت کرده‌اند. اما طی سال‌های گذشته ۲ برند نام برده رقیب‌هایی معتبر و با آوازه‌ای جهانی پیدا کرده‌اند که توانسته‌اند علاقمندان را به چالش دعوت کنند. از دو اسپیکر معروف و پر آوازه پایونییر و کنوود شروع می‌کنیم با نام‌های TS-6975 V2 و KFC-HQ 718EX ، اما باید ذکر کنیم که به دلیل تفاوت در سلایق شنیداری متفاوت، انتخاب اسپیکر اجباری و تحمیلی نیست و نمی‌توان از مزایا و معایب جنس صدای اسپیکر با جزئیات کامل صحبت کرد اما می‌توان از نوع صدا و تطبیق با نوع سلیقه شنیداری علاقه مندان به طور تقریبی خبردار شد.

نمونه به روز شده ۶۹۷۵ های قدیمی بازار، اسپیکر V26975 است که نسبت به هم رده‌های خود از جنس صدای نسبتاً باز، خوب و واضح‌تری برخوردار است و همچنین کیفیت ساخت متوسط جزئی از ویژگی‌های این اسپیکر است و در مقابل اسپیکر ۷۱۸ با پرتاب صدای بیشتر و توییترهای قوی‌تر، کمی خشک‌تر و با قدرت بیس بیشتر با اسپیکر خوشنام در صف رقابت قرار گرفته است. کنوود ۷۱۸ با ۸۰ وات RMS و با بیشینه قدرت ۴۰۰ وات و ۶۹۷۵ با ۸۰ وات RMS و با بیشینه قدرت ۵۰۰ وات در رده اسپیکرهای نیمه قدرتمند قرار دارند. اسپیکرهای نام برده در بازار ایران در رنج ۳۰۰ الی ۳۵۰ هزار تومان جزو قدرتمندترین اسپیکرها به حساب می‌آیند.

در قسمت دیگر به اسپیکرهایی می‌رسیم که دارای کیفیت بسیار بالایی هستند در کنار اینکه از قدرت مناسبی هم برخوردارند و برای یک سفر طولانی و گوش دادن به موسیقی بسیار لذت بخش هستند و باعث می‌شوند از شنیدن صدای آن خسته نشویم.

Infinity 693.11 در این زمینه یکی از اسپیکرهایی است که می‌تواند به خوبی خودنمایی کند و طرفداران خاص خود را دارد. کیفیت ساخت بالا و نرمی محصولات اینفیتی باعث شهرت آن‌ها شده و سیستم‌های صوتی خودروهای کره‌ای امروزی بخش اعظمشان را این محصولات تشکیل داده است. اسپیکری که به آن اشاره کردیم با ۱۱۰ وات RMS، ۳۳۰ وات بیشینه قدرت و جهت سهولت در راه اندازی امپدانس ۲ اهم، یکی از خوش صداترین اسپیکرهای بازار در رینج ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به حساب می‌آید. اما برند ایتالیایی به نام Hertz در مقابل در کنار اینفیتی به عنوان یک رقیب سرسخت قرار گرفته است. Hertz HCX690 اسپیکر معروفی است که به کابین خودروهای شما تلفیقی از کیفیت و قدرت را به ارمغان می‌آورد. کیفیت ساخت بسیار بالای اسپیکر هرتز و توییتر قدرتمند با دقت بسیار بالا اسپیکری است با تلفیقی از کیفیت و قدرت که به این مقاومت با ۱۳۰ وات RMS و با ۵۲۰ وات بیشینه قدرت و امپدانس ۴ اهم رسیده است. اگر به دنبال قدرت متوسط و کیفیت بالا از بین دو اسپیکر نام برده باشید اینفینیتی از عهده سلیقه شما به خوبی بر خواهد آمد و اما اگر به دنبال پرتاب صدای بالاتر و صدایی با حجم بالا هستید، آرزوی شما را هرتز به خوبی برآورده خواهد کرد. تفاوت امپدانس بین این دو اسپیکر تنها تفاوت چشمگیر است که باید هزینه بیشتری را پرداخت کنیم تا اسپیکرهایی با اهم بالاتر را بتوانیم به خوبی راه اندازی کنیم.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش