Clicky

RMS و وات در اسپیکرها و هد یونیت ها

RMS و وات در اسپیکرها و هد یونیت ها

همانطور که در مقاله های قبل مطالعه کردید، اسپیکرهای شما برای پخش به برخی توانایی هایی نیاز دارند.

اگر تا کنون هدیونیت نخریده اید، خواهید فهمید که بسیاری از آنها بر روی جعبه خود نوشته 50w×4 یا مشابه این نوشته ها را دارند. ممکن است این صدای خوبی داشته باشد، اما در حقیقت، این یک ترفند بازاریابی است تا مقدار بیشتری را نشان دهد. این عدد حداکثر توان را نشان می دهد که هدیونیت می تواند در قدرت خود داشته باشد، به این معنی که نبایستی بطور مداوم تحت شراط 50w به بالا قرار گیرد. برای آنکه بدانیم یک هدیونیت به طور مداوم چه توانی ایجاد میکند، شما باید RMS را چک کنید که معمولا حدود 15 وات برای هدیونیت است.

در حال حاضر، اگر شما به یک جفت اسپیکر نگاهی داشته باشید، متوجه خواهید شد که RMS بسیار بالاتر از 15 است، بیشتر شبیه 60-80 واتRMS (یا wrms). این به این معنا نیست که صدای اسپیکرها هنگام وصل شدن به یک هدیونیت بد می شوند، بلکه هنوز هم صدای عالی دارند. با این حال، اگر می خواهید از اسپیکر  بیشتر استفاده کنید، باید امپلی فایر داشته باشید.

 انتخاب اندازه‎ی متناسب با خودرو شما

همانطور که می بینید، هنگام خرید اسپیکرهای جدید برای  خودرو خود بایستی خیلی بیشتر فکر کنید. البته می توانید به فروشگاهی بروید که در آن می توانند در انتخاب اسپیکرها و سیستم مورد نظر خود به شما کمک کنند.

اما برای پاسخ به این سؤال، که چه اندازه اسپیکر برای شما مناسب است، بررسی کنید که در خودرو خود چه چیزی دارید. اگر شما در خودرو خود اسپیکر 9 × 6 دارید، تهیه یک جفت اسپیکر 9 × 6 مسیر خوبی خواهد بود. بیشتر اسپیکرهای موجود در فروشگاه ها نسبت به اسپیکرهای استانداردی کارخانه سازنده خودرو که کیفیت پایینی دارند، صدای بهتری دارند. پس از خرید اسپیکرهای جدید، برای بهبود بیشتر کیفیت صدا شما میتوانید آمپلی فایر و هدیونیت بخرید و سیستم را ارتقا دهید. ولی در شروع کار ضروری نمیباشد.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش