Clicky

کابلشو چیست؟

کابلشو چیست؟

قطعه ای که برای اتصال دو یا تعداد بیشتر مدار الکتریکی به یکدیگر استفاده می شود کانکتور الکتریکی نام دارد. کانکتورها برای اتصالات دائم و یا موقت استفاده می شوند. کانکتورها قطعا یکی از مهمترین قسمت های وسائل الکتریکی امروزی هستند.

انواع مختلفی کانکتور شامل ترمینال های بلوکی، فیش ها، سوکت ها، ترمینال های گیره ای، سر سیم و کابلشو، مفصل و غیره وجود دارد.

کابلشو ها (Cable lugs, Terminal ends, Temial Shoes) کانکتورهایی هستند که برای اتصال مطمئن کابل ها به تجهیزات برقی استفاده می شوند.

گاهی کابلشو ها برای اتصال دو کابل به هم نیز استفاده می شوند. کابلشو ها برای ایجاد اطمینان در ایمنی تجهیزات و انسان استفاده می شوند. کابلشو ها بر اساس نیاز و کابردها مختلف می تواند به شکل های مختلفی طراحی و ساخته شوند.

هدف اصلی در استفاده از کابلشو، اتصال صحیح، مطمئن و ایمن کابل ها می باشد.

کابلشو ها در زمان استفاده جریان های الکتریکی را به ادوات برقی هدایت می کنند. بسته به سایز کابل، میزان جریان متفاوت خواهد بود. کابلشوی نامناسب می تواند موجب قطع اتصال و یا اتصال کوتاه شود و خسارت های هزینه بر به دستگاه های برقی تحمیل کند.

استفاده صحیح از کابلشو هم برای جلوگیری از رخداد موارد فوق بسیار اهمیت دارد. کابلشو ها یکی از بهترین روش های اتصال کابل ها به تجهیزات می باشند. کابلشو ها به نحوی طراحی شده اند که استفاده از آن ها آسان باشد و نیازی به تعمیر و نگهداری نداشته باشند و یا تعمیر و نگهداری آن ها به آسانی انجام شود. این موضوع باعث شده که کابلشو ها به وفور در صنعت برق استفاده شوند. جنس کابلشو ها بسته به جنس کابل ها انتخاب می شوند. کابلشوهای مسی کاربرد فراوانی دارند. گاهی از این کابلشو ها برای کاهش قطر کابل از یک محل به بعد استفاده می شود. برخی از کابلشو ها از جنس آلومینیوم ساخته می شوند که برای کابل های آلومینیومی استفاده می شوند. گاهی بر روی کابلشوها یک پوشش PVC جهت حفاظت در برابر برق گرفتی و یا اتصال کوتاه کشیده می شود. کابلشو و مفصل های بی متال نیز کابل شو هایی هستند که از یک طرف مسی و از یک طرف آلومینیوم هستند. کاربرد کابلشو بی متال و مفصل های بی متال برای اتصال کابل ها و یا کابل و ادوات از دو جنس مختلف مس و آلومینیوم است.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش