Clicky

بلندگو ماشین و اهمیت استریوی در تولید صدا

بلندگو ماشین و اهمیت استریوی در تولید صدا

  • بدانید که استریو ماشین در تولید صدا مهم است.

  • بیشتر رانندگان نیاز به نوعی سرگرمی دارند تا آنها را در طول رانندگی متمرکز نگهدارد ، موسیقی یکی از این ابزارهای سرگرمی است. همه ی ما میدانیم که رادیوهای ماشین ، قادر به انجام این کار هستند ، اما اغلب از این نکته غافلیم که استریوی ماشین ، مهمترین بخش رادیوی آن است. هدف این مقاله ، ارائه بینشی در مورد اهمیت بلندگو ماشین و استریوی ماشین ، کارکرد ها و پتانسیل های آن است.

    استریوی ماشین دقیقا چیست ؟

    اول از همه اینکه ، کلمات مترادف زیادی در قطعات ماشین وجود دارد و یک جفت از این کلمه های مترادف ، استریوی ماشین و واحد سر است. در واقع ، بعضی از افراد فکر میکنند که واحد استریوی ماشین ، سیستم صوتی ماشین است ، در حالی که بعضی از مردم ادعا میکنند که واحد سر و استریوی ماشین ، یکی است. این گفته تا زمانی که واقعیت اصلی را در نظر نگیریم ، درست است – استریو ،واحد اصلی است که در اغلب موارد ،  داخل داشبورد خودروی شما ، قرار نمیگیرد.این "واحد" ، موج های صوتی را از طریق "فیلترها" دریافت میکنند و در نهایت از طریق بلندگو ماشین ، پخش میکند. به طور کلی ، استریوی ماشین ، مانند مغز است و تمامی کارهای مهم سیستم ماشین را کنترل میکند. "قدرت و سرعت" این واحد ، مشخص میکند که سایر بخش ها ، چگونه کار میکنند و تطبیق پذیری این واحد ، باتوجه به سفارشی سازی صدا ، گزینه های بیشتری را نیز ارائه میدهد.

    کارهای مهم استریوی ماشین چیست؟

    اکثر دستگاه های استریو که کیفیت بالایی دارند از چند قطعه ی الکترونیکی تشکیل شده اند که عبارتند از : رادیو ، پخش کننده ی سی دی ، دستگاه تقویت کننده و دستگاه پیش تقویت کننده. همه ی اینها ، با کابل های کوچکی به داخل یک سیستم سازمان یافته ، وصل شده اند. بعضی از استریوها ، به این ویژگی ها ، مجهز هستند.

    کنترل منابع صوتی

    اولین کار مهم استریوی ماشین ، کنترل منابع صوتی است. تصور اینکه ماشین به تمام این قطعات مستقل ، متصل باشد ، سخت نیست. استفاده از استریو برای رانندگان ماشین نیز دشوار است ، زیرا داخل آن ،بی شباهت به یک سفینه ی فضایی نیست. کنترل و چگونگی کار هر قسمت توسط استریوی ماشین ، انجام میشود. برخی قطعات مانند تقویت کننده ها و پیش تقویت کننده ها ، هر زمان که بخواهید از استریوی ماشین استفاده کنید ، به کار میافتند ، در حالی که بعضی از قطعات دیگر مانند پخش کننده ی سی دی باید بصورت دستی روشن شوند. با وجود تمام این منابع پیش ساخت که داخل استریوی ماشین قرار گرفته اند ، ولی بعضی از واحدهای سر ، مثل ورودی iPod  و موارد مشابه ، بوسیله ی اتصال خارجی تجهیز شده اند. چون راننده ها باید روی رانندگی تمرکز کنند ، کار با اتصالات خارجی مانند آهنگ ها ، صدا و غیره ، ناخوشایند است ، به همین دلیل استریوی ماشین ،راهی آسانتر برای استفاده از تنظیمات ، ارائه میدهد. اهیمت این کار ، حداقل به چندین دهه قبل بر میگردد ، زیرا منبع صوتی رادیوی AM به  واحد سر متصل شده است.باتوجه به پیشرفت تکنولوژی ، تعداد منابع ، به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و این نشان دهنده ی اهمیت این بخش فنی خودرو است.

    کنترل صدا

    به نظر میرسد که کنترل صدا ، برای بسیاری از مردم اهمیتی ندارد ، چون دلیل خوبی برای اینکار وجود دارد – چون اینکار در لحظه و بسیار راحت انجام میشود. با فشردن یک دکمه ی ساده یا چرخاندن یک دکمه ، میتوانید صدای آهنگ را کم و زیاد کنید  و آهنگی را دوباره گوش کنید و غیره. تصور کنید اگر مجبور بودید که هر قطعه ی مستقل را بصورت دستی تنظیم کنید ، چه میشد؟ کنترل صدا به اندازه ی کنترل منابع صوتی ، مهم است ، چون باعث میشود یه سری از مشکلات از قبیل صدای بوق زدن ، وزوز ، جیغ ، خارش ، صدا یا سیگنال خیلی ضعیف یا قوی و غیره ، را تجربه نکنید . درست مانند مغز که به ما کمک میکند که میزان مناسبی از بلندی صدا و لحن مناسب در تمام مکالمات ما را تعیین میکند ، استریوی ماشین نیز، باعث میشود که صدای موسیقی ملایم باشد و برای گوش ما ، دلپذیر باشد. سیستم های با کیفیت بالا ، متفاوت هستند اما هر کدام ، در پخش موسیقی ، وظیفه ای به عهده دارند. برخی از سیستم های با کیفیت ، کارایی خود را بهبود بخشیده اند و به محصولی "کاربرپسند" تبدیل شده اند – و کارایی ، سومین ویژگی یک استریوی خوب است. در مورد "رابط" صحبت میکنیم. استریوهای با کیفیت بالا ، یک رابط کاربری دارند که استفاده از آن ، آسان است و در واقع نشان دهنده ی سرمایه گذاری راننده روی یک استریوی خوب است. به عنوان مثال ، اگر یک استریوی کهنه ی قدیمی بگیریم ، متوجه خواهید شد که دکمه و کارکردهای آن بسیار کوچک است ، و اگر میخواهید خوب از آن استفاده کنید باعث بیش از اندازه مراقب آن باشید. استفاده از یک رابط ساده باعث میشود که استریو به یک استریوی "کاربر پسند" تبدیل شود که نه تنها باعث میشود که فرآیند انتخاب یک موسیقی را حذف میکند ، بلکه رانندگی شما را نیز ایمن میسازد.

    ویژگی های تنظیم

    بیشتر واحدهای سر مدرن ، مجهز به "ویژگی تنظیم صدا" هستند که به شما این امکان را میدهد که صدای خود را تاجایی که امکان دارد ، تنظیم کنید. در مورد ویژگی هایی مانند "افزایش باس" که بصورت قابل ملاحظه ای ، پایین ترین فرکانس صدا را نیز ، افزایش میدهد ، و Band-EQ"" که صدای کلی را کنترل میکند ، و "زمان هماهنگی" که در مواردی که صدا از حالت هماهنگی خارج میشود ، از این ویژگی استفاده میشود ، وغیره صحبت میکنیم. واحد سر Pioneer معمولا به تمام ویژگی های تنظیم صدا ، مجهز شده است که صدا را به بهترین نحوه ممکن ، تنظیم میکند ، بنابراین تعدادی از اینها را به خوبی بررسی کنید.

    کارخانه ی استریو و ارتقای آن

    این درست است که بیشتر مردم در لحظه ای که ماشین را میخرند از استریوی ماشین خود راضی هستند – اما حقیقت این است که همیشه ، جا برای پیشرفت هست.  برای مثال در این مورد ، کارخانه های استریو ، کار میکنند و محصول خوبی را نیز تولید میکنند. اما اگر میخواهید که استریوی خودروی شما ، صدای بهتری تولید کند ، باید استریوی خود را ارتقا دهید. دلیل اینکه استریوی خودروی شما بسیار معمولی است ، این است که کارخانه های استریو ، دارای توان کمی هستند ، بنابراین خروجی ، نسبتا متوسط است. ارتقای استریو ، آسان نیست ، اما بسیار هزینه بر است – اکثر افرادی که استریو را ارتقا میدهند ، هزینه ی زیادی را خرج نمیکنند ، اما شما میتوانید استریوی ماشین خود را با استفاده از خدمات پس از فروش ارتقا ، بروزرسانی کنید.

    استریوی ماشین و بلندگو ماشین

    حتی در بهترین حالت اگر استریوی ماشین شما ، بسیار خوب باشد ،هنوز هم ممکن است ، کیفیت صدا ، بسیار خوب نباشد. دلیل این امر ، میتواند هر چیزی باشد ، یکی از دلایل آن ، ممکن است بلندگوها باشند. به بیان ساده ، بلندگوها ، صدای استریوی ماشین را تولید میکنند ، صرف نظر از اینکه چقدر استریوی ماشین ، خوب است ، تا زمانی که بلندگو ماشین مناسبی نداشته باشید ، نمیتوانید صدا را بشنوید. مطمئنا ، بلندگوهایی با کیفیت متوسط ، کیفیت صدای استریوی شما را کاهش نخواهند داد – فقط نمیتوانید متوجه شوید که صدای آن ، چگونه باید باشد.

    و حرف آخر

    دلیل اصلی اینکه ، مردم به استریوی ماشین خود توجه نمیکنند ، بسیار ساده است ، دلیل اینکار ، این است که این اختراع ، راحتی زیادی را در اختیار افراد قرار میدهد و براحتی مورد قبول قرار میگیرد. با این وجود ، واحدهای سر بسیاری وجود دارد ، و مهمترین قسمت در هر سیستم استریو است ، و اگر شما از سیستم موسیقی خودروی خود ، ناراضی هستید ، باید ابتدا آن را بهبود بخشید.منبع : pioneer-india.in 
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش