Clicky

کابل‌های صوتی و تصویری

کابل‌های صوتی و تصویری

RCA (که Composit Video یا Phono Plug هم خوانده می‌شود)

کاربرد: انتقال صوت و تصویر آنالوگ؛ صوت دیجیتال.

قابل تبدیل به: Mini-Jackها (معمولا در پخش کننده‌های MP3 و دوربین‌های فیلمبرداری دیده می‌شوند).

این اتصال که از سوی RCA معرفی شد، در بین ابزارهای صوتی و تصویری خانگی محبوبیت فراوانی دارد. هنگام راه اندازی معمولا از فیش سفید و قرمز برای صدا (کانال چپ و راست) و از فیش زرد برای انتقال تصویر استفاده می‌شود. البته این کابل، کاملا شبیه کابل Component Video (که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد) هم هست.

S=Video (یا Y/C)

کاربرد : ابزار‌های قدیمی‌پخش ویدیو.

مشابه با:  Composit Video قابل تبدیل به: Composit Video (اما شاهد افت کیفیت ویدیو خواهید بود)

اگر چه کابل S-Video در مقایسه با اتصال Composite RCA کیفیت بسیار بهتری دارد، اما همچنان از کیفیت کابل‌هایی که از HDTV پشتیبانی می‌کنند، فاصله بسیار زیادی دارد.

(HDMI (High-Definition Multimedia Interface

کاربرد: اتصال پخش کننده‌های Blu-ray، تلویزیون‌ها، گیرنده‌های صوتی تصویری، کامپیوترها، کنسول‌های بازی و دیگر سخت افزارهایی که از فناوری HD پشتیبانی می‌کنند. مشابه با:  DVI قابل تبدیل به: Micro-DVI، Mini-DVI، DVI

علاوه بر نقل و انتقال ویدیوهای HD 1080p و فراتر از آن، HDMI قادر به ارائه صوت فراگیر (Surround) مثل استانداردهای Dolby و DTS است. این کابل دیجیتال در اکثر دستگاه‌های سینمای خانگی مثل تلویزیون‌ها، گیرنده‌ها و کنسول‌های بازی مورد استفاده قرار گرفته است. HDMI چندین نگارش مختلف دارد: پیش از این نگارش 1.3 رایج بود اما با ورود نگارش 1.4 به بازار که دارای پهنای باند بیشتری است می‌توان ویدیوهای ۳بعدی را به راحتی مشاهده نمود.

Component Video (که  Y-Pb-Pr یا RGB هم خوانده می‌شود)

کاربرد: ویدیوهای HDTV (مخصوصا برای تلویزیون‌های قدیمی‌تر)، سیستم‌های بازی مشابه با:کابل‌های VGA (مخصوصا نگارش RGB) قابل تبدیل به: VGA؛ البته اگر ابزار مورد نظر از نگارش RGB استفاده نماید.

سیگنال‌های Component-Video از طریق سه کابل RCA منتقل می‌شوند و معمولا به رنگ‌های قرمز، سبز و آبی شناخته می‌شوند. Component Video تا وضوح 1080i سازگار است، و به همین دلیل آن را تبدیل به گزینه ای مناسب برای اتصالات آنالوگ HDTV می‌کند.

Coaxial Video (یا اتصال Cable TV)

کاربرد: اتصال آنتن؛ سیم کشی یک VCR به یک تلویزیون آنالوگ؛ اتصال شبکه‌های کابلی به تلویزیون مشابه با:  Component Video

کابل کواکسیال امکان ارسال صوت و تصویر آنالوگ را بین ابزارها فراهم می‌کند. شرکت‌هایی که خدمات مبتنی بر کابل ارائه می‌دهند از این کابل استفاده می‌کنند. تقریبا هر زمانی که یک کابل کواکسیال را مستقیما به تلویزیون متصل نمایید (به استثنای آنتن‌های دیجیتال)، صرفا کیفیتی معمولی را تجربه خواهید کرد.

(Optical Cable (S/PDIF یا Toslink

کاربرد: اتصال پخش کننده‌های DVD، سیستم‌های بازی، مبدل‌های کابلی و دیگر ابزار‌ها به گیرنده‌های صوتی مشابه با: کابل صوتی Digital RCA قابل تبدیل به: Mini-Toslink

Optical Cable که اتصالی دیجیتال است، پالس‌های نوری ارسال می‌کند که به صوت تبدیل می‌شوند. اتصال رایج S/PDIF جزئیات صوتی را به خوبی نقل و انتقال می‌دهد. (گاهی اوقات عبارت “S/PDIF” به عنوان نام این کابل استفاده می‌شود اما عبارت “Toslink” در حقیقت به اتصال گفته میشود). اتصال Mini-ToSlink معمولا در کامپیوترهای اپل مورد استفاده قرار میگیرد.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش