Clicky

نقد و بررسی اسپیکر Rockford Fosgate R165X3

نقد و بررسی اسپیکر Rockford Fosgate R165X3

Rockford Fosgate R165X3 یک اسپیکر کامل از Rockford است. این یکی از قطعات سری Rockford’s Fosgate است که باید بدان معنی باشد که بلندگو به خوبی ساخته شده و صدای با کیفیتی را پخش می کند.

ویژگی ها

هنگامی که خصوصیات بررسی شود، به نظر می رسد  Rockford Fosgate R165X3 اسپیکر خوبی باشد. در حالی که ممکن است به هیچ وجه عالی نباشد (پس کدام اسپیکر؟)، Rockford برخی از ویژگی های برجسته ای که شما برای سیستم صوتی خودرو خود میخواهید را دارد.

برای مقدمه، اسپیکرها ظاهر جذاب و زیبایی دارند. با ابعاد 8.1 اینچ ارتفاع، 7.1 اینچ طول و 10.9 اینچ پهنا، می باشد. R165X3 یک اسپیکر سه مسیره است، به این معنی است که ووفورها، درایورهای میدرنج و تویترها را در خود دارند و به شما امکان می دهند تجربه صوتی بهتری داشته باشید. R165X3 دارای حساسیت dB91 و RMS  برابر W45 است. حداکثر قدرت اسپیکرها W90 است. اما همان طور که در اینجا توضیح داده شده، حداکثر قدرت نسبت به RMS مهم نیست. مقاومت ظاهری(آمپیدانس)(impedance) اسپیکرها Ohms 4 است که برای اسپیکرهای امروزی بسیار استاندارد می باشد.

اسپیکرها با دوام و محکم هستند و کیفیت ساخت عالی دارند. یک قاب فولادی در دور اسپیکر وجود دارد که از ضربه های سخت محافظت می کند. لاستیک اطراف اسپیکر برای محافظت خود اسپیکر است و به طور قابل توجهی طول عمر آن را بهبود می دهد. این لاستیک ها با مواد پلی پروپیلن الاستیک ساخته شده اند. برای طراحی تویتر اسپیکرها از مواد تیتانیوم و مایلار بادوام استفاده شده است.

چیزی که ما دوست داریم

این اسپیکرهای سبک وزن را می توان در بسیاری از خودرو های مختلف نصب کرد. دارای ابعاد جمع و جور است که برای خودروهای کوچکتر مناسب می باشد. براحتی نصب می شوند و تعویض اسپیکرهای قدیمی با این اسپیکرها تجربه رانندگی بسیار بهتری را برای شما خواهد داشت.

با وجود اینکه هیچ بیسی در این اسپیکرهای کواکسیال وجود ندارد، بر خلاف آنچه که اسپیکرهای کامپوننت قادر هستند، شما کیفیت صوتی R165X3 را دوست خواهید داشت. اسپیکرها دارای کراس اوور شگفت انگیزی هستند که به اسپیکرها کمک می کند تا صداهای هر فرکانسی را بدون کم و کاست پخش کنند. این از بلندگوهای R165 قدیمی خیلی بهتر است.

در پخش پیوسته، حتی اگر میزان صدا را افزایش دهید، اسپیکرها صدایی واضح و روشنی را ایجاد میکند. قابل ذکر است که Rockford با بلندگوهای سه مسیره کار خوبی ایجاد کرده است. R165 های قدیمی دو مسیره بوند و صدایشان واضح نبود. مثل همیشه، من توصیه می کنم بجای این اسپیکرها از آمپلی فایر استفاده کنید، اما اگر این کار را نمی خواهید انجام دهید، همین اسپیکرها کافی خواهد بود.

تویترهای گنبدی براق و تخت و سیاه رنگ، با طراحی شفاف بسیار جذاب به نظر می رسند. هر اسپیکر در سری Fosgate همراه با یک ووفر پلی پروپیلنی ساخته شده تحت خلا، تویتر گنبدی پارچه ای، و  و قالب فولادی است. اگر تصمیم دارید که از مدل Fosgate در خودرو خود استفاده کنید، برآمدگی های ایجاد شده از آن ظاهر بدی دارند، چون برامدگی ها بسیار زشت تر از اسپیکرها است.

چیزی که بسیاری از مردم می خواهند بپرسند قیمت است. در حالی که اسپیکرهای Rockford R165X3 ممکن است ارزانترین اسپیکر در بازار نباشند، قطعا آنها برای اکثر مردم در محدوده مقرون به صرفه هستند. آنها گران نیستند و اگر به آنچه که میدانید نگاهی داشته باشید، فهم این که چرا بسیاری از مردم تصمیم می گیرند این اسپیکرها را در خودرو های خود نصب کنند، دشوار نیست.

چیزی که ما دوست نداریم

اگر فردی هستید که فکر می کند میزان صدایتان کم است و مجبورید برای شخص کنار خود داد بزنید، ممکن است این اسپیکرها برای شما مناسب نباشد. مخصوصا وقتی که تا مقدار آخر افزایش دهید، اسپیکرها می توانند صدای کمی ناهموار ایجاد کنند. اگر همیشه به حداکثر صدا گوش نکنید، این مسئله وجود نخواهد داشت، اما لازم به ذکر است.

R165X3 بیس خوبی ندارد. اسپیکرها برای گوش دادن به صدای زیاد و متوسط عالی هستند ولی برای کیفیت بیشتر به یک ساب ووفر نیاز دارد. اگر فعلا ساب ووفر ندارید و قصد خرید آن ندارید (واقعا؟)، من توصیه می کنم که شما یک جفت اسپیکر دیگری را تهیه کنید که در آنها پانچ کمی بیشتر باشد.

این اسپیکرها رضایت شنوندگان را برآورد نمی کند. در پایان روز، این اسپیکرها در بازار به تعداد کمی باقی می مانند، یعنی آنها از نظر قیمت مناسب هستند. بنابراین، نمیتوانید انتظار شگفت انگیزترین و عالیترین صدا را داشته باشید. در هنگام نوشتن یک بررسی و برای برآورد هزینه، همیشه قیمت را در نظر می گیریم، صدای آنها شگفت انگیز است، اما برای افراد دوستدار موسیقی، من بجای آن Infinity Kappa 62.11I را پیشنهاد می کنم.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش