Clicky

نقد و بررسی اسپیکر Alpine SPR-60C

نقد و بررسی اسپیکر Alpine SPR-60C

Alpine یکی از مشهورترین مارک های موجود در محدوده متوسط در سیستم های صوتی خودرو است. SPR-60C به خوبی در جای خود نصب می شود و با یک جفت اسپیکر کامپوننتی از نظر قیمت نیز مناسب میباشد. حال این سیستم اسپیکر چیست و آیا با ارزش هستند؟

ارتقاء اسپیکرهای کامل OEM

سیستم صوتی SPR-60C یک سیستم اسپیکر کامپوننتی است که بسیار عالی‎تر از بیشتر سیستم های نصب شده کارخانه ای است. سیستم های صوتی OEM معمولا نامرغوب تر از اسپیکرهای کامپوننتی هستند، که در سیستم های کواکسیال استفاده می شوند. اسپیکرهای کامپوننتی دارای ووفرها و تویترهای جداگانه هستند که کیفیت صدا را بهبود می دهند. در یک مجموعه کواکسیال، که اسپیکرهای کامل هم نامیده می شود، همه چیز در یک جعبه ی اسپیکر قرار دارد.

بنابراین اگر شما به دنبال ارتقاء مناسب سیستم صوتی خودرو خود هستید، ممکن است SPR-60C یک انتخاب عالی باشد. که دارای ووفرها، تویترها و کراس اوور جداگانه است. اما برای به دست آوردن حداکثر استفاده از این سیستم، احتمالا به آمپلی  فایر با کیفیت خوب نیاز داشته باشید. اگر نمیخواهید انشعاب اضافی برای آمپر داشته باشید، میتوانید همواره Alpine SPR-60 را در نظر داشته باشید. این از خانواده کواکسیال های مورد بررسی در اینجاست و می تواند با استفاده از یک هدیونیت نسبت به بیشتر اسپیکرهای OEM صدای بهتری داشته باشد.

طراحی، خصوصیات و ویژگی ها

 مشخصات واقعی این بلندگوهای 6.5 اینچی با عمق نصب 2-16/5 اینچ است. اگر ماشین شما می تواند فضای کافی برای بلندگوهای 6-¾ اینچی داشته باشد، SPR-60C براس شما هیچ دردسری نخواهد داشت. البته، شما باید بهترین مکان را برای نصب تویتر و یک جای مخفی برای کراس اوور داشته باشید. یک اشکال سیستم های کامپوننتی نسبت به اسپیکرهای کامل این است که نصب آنها وقت و تلاش بیشتری را می طلبد.

این سیستم در محدوده W330(لحظه ای) و W110(پیوسته یا RMS) می باشد. شما می توانید دو ووفر، دو تویتر و یک جفت کراس اوور در این مجموعه داشته باشید. ووفرها ½-6 اینچ است، در حالی که تویترها 1 اینچ هستند. کراس اوورهای های خارجی در محدوده dB6 تا dB12 می باشند. در سیستم یک تویتر تنظیم کننده صدای 7 سطحی وجود دارد. پاسخ فرکانسی بین 65 تا 29000 هرتز است و آمپیدانس 4 اهم است.

طراحی SPR-60C به مقدار زیادی بر روی کارایی بالا در ابعاد کم متمرکز است. بنابراین شما می توانید آهنرباهای نئودیمیوم را در این اسپیکرها پیدا کنید. این آهنرباها بسیار کوچکتر از آهنرباهای معمولی هستند اما کیفیت صدای بهتری را تولید می کنند. اسپیکرها و کراس اوورها کوچکتر هستند و در نتیجه بسیار راحت تر نصب می شوند.

کیفیت ساخت بسیار پر هزینه است و برای پوشش سیستم از پلیمرهایی با چگالی بالا استفاده می شود و از فیبر  به جای کاغذ معمولی درون مخروطی ها استفاده می شود. همینطور برای تویترها، گزینه های نصب مناسب هستند، مثلا می توانید انتخاب کنید که آنها را روی پایه چرخشی قرار دهید. اینها روی سطح قرار می گیرند و بصورت دلخواه با براکت ها نصب می شود. کل سیستم تطبیق پذیر است و باید با طیف وسیعی از وسایل نقلیه از تولید کنندگان مختلف متناسب باشد.

کیفیت فوق العاده صدا

هنگامی که با یک آمپر 4 کاناله تقویت می شود، این اسپیکرها صدای پر قدرتی را ایجاد می کنند. حقیقتا گفته می شود زمانی که بیش از 150 دلار برای اسپیکرهای ماشین هزینه می کنید، کیفیت صدا بسیار شبیه به صدای مورد انتظار شما خواهد بود. وضوح صدا بسیار عالی است و حجم خروجی صدا هم مناسب می باشد. اگر تنها صدای اسپیکر 6.5 اینچی کواکسیال را شنیده اید، با شنیدن صدای این اسپیکرها متحیر خواهید شد.

در صدای کم فوق العاده واضح است، و احتمالا این بهترین جنبه سیستم کامپوننتی است. کم و زیاد شدن آن نیز بسیار مناسب است، هرچند صدای تویتر در زمان های مختلف می تواند گوش خراش باشد. اگر این مسئله برای شما به وجود بیاید، فقط سعی کنید سطح فرکانس را کمی کم کنید. سطح بیس خوب است و هیچ چیزی برای نوشتن در این مورد وجود ندارد. برای بهتر شدن بیشتر، به ساب ووفر نیاز خواهید داشت.

چند نقص قابل توجه

اما نقاط ضعف این سیستم . این سیستم بسیار گران است، که البته برای سیستم Alpine مناسب است. به جز ساب ووفر برای بیس بالا، شما به یک آمپر 100 وات مناسب نیاز دارید تا تفاوت کیفیت را واقعا احساس کنید. نصب کردن آن می تواند سخت باشد، اما این مشکلی متداول برای اسپیکرهای کامپوننتی است. نقص قابل توجهی که وجود دارد شکنندگی براکت های نصب شده است، چرا که آنها از پلاستیک ساخته شده اند.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش