Clicky

مونو و استریو چیست؟

صدای مونو و استریو چیست؟

مونو و استریو دو نوع دسته بندی تولید و تاکثیر صدا هستند مونو اصطلاح معمولیست برای توصیف صدایی که تنها از یک کانال تولید میشود و استریو برای صداهایی با دو یا چند کانال کاربرد دارد که صداها در یک فضای مشترک تولید میشوند گوش دادن به صدای استریو این قابلیت را فراهم میکند که جهت هریک از صداهای دریافتی که خیلی شبیه یک دیگر هستند و در یک فضا ضبط شده اند را تشخیص دهید. این حالت نسبت به زمانی که صدا فقط از یک جهت منتشر میشود بسیار طبیعی تر جلوه میدهد.

 

بارزترین کاربرد صدای استریو در موسیقی است زمانی که صوت دارای منابع متعددی میباشد، وقتی که به اجرای یک گروه گوش میدهید و اگر گوش های تیزی داشته باشید میتوانید صدای تولید شده توسط هریک از آلات را تشخیص دهید در واقع این به دلیل چند کاناله بودن صوت در استریو است .در حالت مونو این امکان وجود ندارد دلیل اصلی پخش موسیقی در بسیاری از ایستگاه های رادیو در حالت استریو نیز همین موضوع میباشد پخش موسیقی به حالت مونو حقیقتا نامطلوب است.

   

خلاصه متن:

در صدای مونو فقط از یک کانال استفاده میشود در حالی که در حالت استریو دو یا چند کانال بکار میرود صدای استریو در مقایسه با مونو بسیار طبیعی تر بنظر میرسد.

استفاده از حالت استریو برای پخش و گوش دادن به موسیقی ضروری است زیرا حالت مونو کیفیت کافی ندارد.

مونو کاربرد وسیعی در گفتگوی رادیویی و موبایل دارد در حالی که در حالت استریو در این نوع موارد برتری خاصی ندارد.

 ضبط صدای مونو پیچیدگی کمتری نسبت به استریو دارد.

اکثر ضبط کننده های دستی در حالت مونو عمل میکنند.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش