Clicky

سوالات متداول برای انتخاب سیستم صوتی ماشین 2

سوالات متداول برای انتخاب سیستم صوتی ماشین 2

برای عملکرد و راه اندازی یک سیستم صوتی ،باطری ماشین چه ویژگی های باید داشته باشد؟

باطری ماشین باید آمپراز مورد نیاز و شدت جریان مورد نظر را تامین کند تا سیستم صوتی عملکردی بهینه داشته باشد.برای سیستم های صوتی متوسط که قیمتی یک میلیون وبالاتر دارند باطری حداقل 65 آمپر باید داشته باشید تا مشکلی ایجاد نشود.اگر نمی خواهید روی باطری هزینه کنید یک خازن تهیه کنید که فشار روی باطری کم شود.

اگر به ضبط ماشین کامپوننت وصل کنیم آیا آمپلی فایر لازم است؟

هیچ پخش خودرویی کاملا کامپوننت را پشتیبانی نمی کند. باید حتما کنار کامپ از آمپلی فایر ماشین استفاده کنید. اگر آمپلی فایر استفاده نکنید فقط سیستمی باهزینه بیشتر خریداری کرده ایدکه از آن به طور کامل نمی توان استفاده کرد.

آِیا برای اتصال ساب به آمپلی فایر خودرو نیاز خواهیم داشت؟

در واقعیت ساب ماشین دستگاهی نیست که بشود جداگانه از آن استفاده کرد.فقط برای تقویت کردن و بم کردن صداهای زیر بلندگو استفاده می شود.استفاده از آن ضروری نمی باشد. به دلیل صداهای قوی که تولید می کنند بسیار مورد توجه هستند.

آمپلی فایر برای تقویت صدای سیستم صوتی ماشین به کار می رود و بدون ساب هم می توانید از آن استفاده کنید ولی استفاده از ساب ووفر خودرو بدون آمپلی فایر امکان پذیر نیست. اگر می خواهید از ساب استفاده کنید حتما ک امپلی فایر هم تهیه کنید.برای اضافه کردن یک ساب ووفر نیاز به آمپلی فایری 4 کانال خواهید داشت.

فیلتر پایین گذر Low-pass filter  چیست و چه کاربردی دارد؟

 همانطور که می دانید کراس اوور یک مدار الکتریکی است که ترکیبی از فیلترهای بالاگذر،پایین گذر و میانه است.فیلتر پایین گذر یا اصطلاحا LPS که یک نوع کراس اوور است که فقط فرکانس های پایینتر از مقدار مشخصی را عبور می دهد و فرکانس های بالاتر را فیلتر می کند. مدار فیلتر ساب ووفر از فیلتر پایین گذر استفاده می کند. فرکانس های عبوری آن در بازه 60 تا 160 هرتز برای صدای بم قابل تنظیم است.

کاربرد خروجیRCA چیست؟

خروجی RCA به شما اجازه می دهد که بیش از یک آمپلی فایر وصل کنید.

تفاوت بیشینه قدرت PEAK POWER و RMS چیست؟

تفاوت RMS و PEAK POWER

به عنوان یک قاعده اساسی قدرت RMS به عنوان قدرت واقعی محسوب می شود.

اندازه توان RMS، آن اندازه قدرت مداومی است که آمپلی فایر می تواند تولید کند.یک چهارم کمیت نهایی یک بلندگو ماشین در پخش فرکانس است.یک اسپیکر قابلیت تولید حجم زیادی انرژی بر مبنای وات در چند لحظه کوتاه تولید کند .ولی به صورت مداوم نمی تواند این فشار راتحمل کند. این عمل باعث اسیب زدن به بلندگو می شود .معیار سنجش تحمل مداوم فشار برای تولید انرژی، rms است. این معیار یک چهارم حداکثر متغییر فشار را تعیین می کند.

peak power حداکثر قدرتی است که یک وسیله الکتریکی در یک لحظه  بدون این که اسیب ببیند می تواند تولید کند.توان پیک پاور ،توان واقعی دستگاه نمی باشد.و توانی نیست که دستگاه بتواند به طور مداوم آن را تولید کند چچرا که باعث اسیب رسیدن به دستگاه می شود چون از حداکثر قدرتش استفاده می کند.

Asghar Shiri گفت:
با عرض سلام خدمت حامی عزیز
یه سوال فنی از خدمتتون دارم.
سیستم من در خدورو ساینا شامل پخش پایونیر ۱۲۵۳ با ۴ باند ۱۰۲۰ پایونیر هست که توسط آمپ ۴ کانال مدل ۷۰۴ کنوود، مید و تریبل عالی میده البته HPF روی ۲۰۰ هرتز فعاله.
برای باس هم یه ساب باکس ۳۰۶R پایونیر مکعبی پورتد گذاشتم که با آمپ ام بی اکوستیک مدل ۲۸۰ توان ۱۸۰۰ وات فعاله و LPF پخش را روی ۱۶۵ هرتز تنظیم کردم. صدا بسیار عالیه فقط یه مشکلی دارم که چون تریبلم عالیه، ویبره ساب توی ولوم بالا صدا را خراب میکنه. چکار کنم که سابم ویبره نداشته باشه و خشک و تک ضرب بزنه؟
آیا سابی با این خصوصیت هست؟
اگه باکسم را سیلد کنم مشکل حل میشه؟لطفا راهنمایی بفرمایید.
پاورز گفت:
سلام
ساب سیلد بزارید مشکلتون بر طرف میشه
علی بهجتی گفت:
سلام
سیستمی ک همه قطعات از یک برند باشن بهتر جواب میده یا از چند برنپ مچ کنیم؟؟؟
    پاورز گفت:
    سلام
    در مرحله اول مهم اینه که وات لوازم با هم تطبیق داشته باشه و چه بهتر که از یک برند باشه
    پاورز گفت:
    سلام
    در مرحله اول مهم اینه که وات لوازم با هم تطبیق داشته باشه و چه بهتر که از یک برند باشه
محمد گفت:
سلام من میخوام ۴ تا باند بیضی که امپیلی نمیخوره رو به تاقچه ماشین وصل کنم ایا مشکل ایجاد میکنه
احمد گفت:
برای امتحان کردن آمپ میشه مستقیم به باطری وصل کرد
سراج گفت:
من یه پخش پایونیر ۲۵۵۰ چهر کاناله دارم وصل کردم به یه امپ چهار کاناله دو جفت میدرنج و یه جفت تویتر نصب کردم حالا میخوام یه امپ مونو بگیرم با یه جفت امپ ۴۰۰ rms ایا این پخشم با دوتا امپم هندل میکنه یانه یا باید یه پخش شش خورجه بگیرم
mohammad گفت:
سلام خسته نباشید یا ساب بدون امپلی کار میکند؟
پاورز گفت:
سلام
ساب بدون آمپیلی قابل نصب نیست
چون وات خروجی پخش وات ساب را ساپورت نمیکند
حمید گفت:
سلام وقتتون بخیر
به آمپلی فایر blaupunkt pro1624
چه ساب و باکسی وصل کنم بهتره
برای خودرو تیباهاچبک
پاورز گفت:
سلام
مناسبترین ساب برای شما اینفینیتی مدل 1200t میباشد
    حمید گفت:
    ممنون از پاسخگویی
ابوالفضل گفت:
سلام آیا آمپلی ام بی 280 ساب 307 پایونیر راجواب میده؟
پاورز گفت:
سلام
در صورتی که آمپیلی به حالت پل زنی نصب شود جواب میدهد
دلنواز گفت:
درود بر شما. برای فلوئنس دنده ای که فقط 4 تا باند 13 سانتی داخل درها میخوره و یه جورایی امکان تغییر و دستکاری در طاقچه عقب وجود نداره، بهترین پیشنهادتون چی میتونه باشه؟؟
پیشاپیش سپاس از توجه و پاسختون.
رضا گفت:
سلام با یه جفت پایونر۶۹۷۵ و میدرنج و ساب اینفینیتی میتونم آمپلی ۲کاناله بگیرم و به ضبط وصل کنم ؟ برای ساب اوکیه اینطوری؟
مهدی گفت:
با سلام.
وقتی ماشین رو روشن میکنم صدای خیلی ضعیفی تو پس زمینه باند شنیده میشه. لامپ بزرگ رو که روشن میکنم این نویز زیاد میشه. علت از چی می‌تونه باشه؟ ممنون
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش