Clicky

ساب ووفر چیست؟

ساب ووفر چیست؟

کلمه ووفر از صدای سگ (woof) گرفته شده درست مثل کلمه تیوتر از صدای جیرجیرک گرفته شده است.
ووفر و تیوتر برعکس هم هستند، یعنی ووفر بم و تیوتر صدای زیر ایجاد میکند. زمانی که میخواهید به یک موزیک با تمام جزئیات گوش دهید باید حداقل 6 کانال صوتی بگیرید .2 تا برای سمت چپ و راست یکی برای صدای اشخاص  و دوتا برای جزئیات یکی هم برای صدای بم یا همان ساب ووفر.
به زبان ساده ساب ووفر
باعث میشود،تا شما صدای بم یا صداهای کلفت توی موزیک را بشنوید. چیزی که توی بلندگو صدا ایجاد میکند دیافراگم هست که توی حنجره انسان هم وجود دارد.دیافراگم ساب ووفر بزرگ میباشد یعنی فضای بیشتری را میتواند به حرکت درآورد اما تعداد دفعاتی که میتواند این کار را انجام دهد کم است پس دارای فرکانس کم اما قدرت زیاد میباشد.
 
در حالت کلی و علمی دو نوع ساب ووفر داریم یکی ساب اکتیو یا فعال  و یکی هم ساب پسیو  یاس غیر فعال.
ساب پسیو یا غیر فعال یعنی سای ووفری که داخل پیج خودش فقط یک بلندگو بزرگ میبینید و برای راه اندازی نیاز به آمپلی فایر خارجی دارد اما ساب اکتیو ساب ووفری است که نیاز به آمپلی فایر خارجی ندارد و خودش کنترل کننده صوت دارد. از لحاظ کیفیت صدا فرق خاصی بین این دو نمیباشد اما ساب ووفری که  آمپلی فایر داخلی  دارد دردسر کمتری هم همراه خود دارد چون فقط نیاز است که به یک منبع صوتی متصل شود اما ساب پسیو نیاز به هزینه مجدد و خرید آمپلی فایر صوتی دارد و باید همیشه یک آمپلی فایر همراهش باشد.
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش