Clicky

راهنمایی خرید دستگاه ضبط صدا

راهنمای خرید دستگاه ضبط صدا

میکروفون: اولین چیزی که هر ضبط کننده ای دارد میکروفن است، در برخی مدل ها میکروفن مونو است و در برخی مدل ها استریو. میکروفن مونو برای ضبط یک گفت و گوی ۲ نفره یا برای ضبط افکار و کارهای شخصی مناسب است در حالی که میکروفن استریو برای مواقعی مفید است که می خواهیم بیش از یک صدا را در منطقه کوچک ضبط کنیم.برخی ضبط کننده های دیجیتال این گزینه را در اختیار کاربر قرار می دهند که با اضافه کردن میکروفن خارجی بتواند در محیط های شلوغ تر و پر ازدحام تر صدای بهتری را ضبط کند. با این تفاسیر یک میکروفن خوب و در نتیجه کیفیت صدای بالا مهم ترین فاکتوری است که یک کاربر ضبط کننده دیجیتال باید به آن دقت کند .

نمایشگر ال سی دی:

با وجود نمایشگر ال سی دی دستگاه می تواند کار مرتب کردن و انتخاب فایل ها را بدون نیاز به کامپیوتر انجام داد. با داشتن نمایشگر استفاده از ویس رکوردر آسان تر و سریع تر خواهد بود.

حافظه دستگاه:

هنگام خرید به ظرفیت دستگاه توجه کنید. ابتدا میزان نیاز خود به دستگاه را تعیین کنید سپس بر اساس نیاز خود حجم دستگاه را تعیین کنید . باید توجه داشته باشید که بیشتر ویس رکوردرهای جدید با حافظه حاقل ۴ گیگابایت تولید شده اند اما تعدادی از ضبط صداها با حافظه داخلی پایین نیز وجود دارند. باید توجه کنید که تعدادی از ویس رکوردرها قابلیت افزودن حافظه جانبی را ندارند که این جزو محدودیت آنها بشمار می آید.

نحوه اتصال به کامپیوتر:

نحوه اتصال ویس رکوردرها به کامپیوتر و یا لپ تاپ دو گونه است: با کابل و یا پورت USB مستقیم. سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که فقط ضبط کننده صدا نباشد، بلکه از حافظه آن بتوان به عنوان حافظه فلش یا کول دیسک برای جابجایی اطلاعات نیز استفاده کرد و این قابلیت انعطاف پذیری دستگاه را بالا می برد که فقط یک ضبط کننده نباشد، به ویژه اگر دستگاه شما توانایی پخش موزیک یا رادیو اف ام را هم داشته باشد انعطاف پذیری بیشتری دارد و آن وقت می توان گفت خرید شما هوشمندانه تر بوده است.

باتری:

باتری دستگاه های ضبط صدا به دو گونه است. باتری آلکالاین که معمولا در سایز AAA است و یا باتری یون لیتیوم داخلی که با کابل شارژ می شود. باید توجه داشته باشید ویس رکوردرهایی که باتری لیتیومی دارند در هنگام شارژ قادر به ضبط کردن نیستد اما سری جدید آنها قابلیت شارژ سریع (Quick Charge) را دارند که با دو دقیقه شارژ می توانند دو ساعت صدا ضبط کنند.

 سایر امکانات:

وجود قابلیت سریع و کندکردن خواندن می تواند کار کردن با دستگاه را راحت کند .با استفاده از این کارکرد می توانید سرعت پخش صدا را تنظیم کنید.

قابلیت تایمر در دستگاه باعث می شود بدون نیاز به حضور فرد در محل عمل ضبط صدا در موعد مقرر انجام شود و می توان زمان شروع و خاتمه ضبط را تعیین کرد.

قابلیت حذف نویز و صداهای اضافه (Noise Cut)

قابلیت ضبط خودکار با توجه به صدای محیط (VOR)

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش