Clicky

اصلاحات فنی و عمومی سیستم های صوتی

اصلاحات فنی و عمومی سیستم های صوتی

آمپلی فایر:آمپلی فایرها دستگاه هایی هستند که سیگنال های ضعیف را از پخش دریافت میکنند و آن را تقویت میکنند و به باند ها و ساب ووفر ها میرسانند.

RCA: سیمی است که سیگنال ها را از پخش به آمپلی فایر ها میرسانند و ساختارشان خیلی شبیه همان کابل های سه تایی است که از دستگاه دی وی دی به تلوزیون وصل میشود.

Acoustic: مطالعه و بررسی کردن صوت،علم تولید آن،اثرات و انتقالات امواج صوتی درون محیط های گوناگون و بررسی اثرات جذب،شکست،داخل شدن،انعکاس و تجزیه آن.

باکس(انکلوژر باکس):محفظه ایی که ساب ووفر درون آن قرار میگیرد و با فیلتر کردن یا هماهنگ کردن فرکانس های ساب ووفر کیفیت و قدرت آن بهتر میشود هر ساب ووفری به باکس احتیاج دارد.

باکس پورتد (Ported):باکسی که دارای یک لوله بسامد یا همان پورت که به وسیله آن هوای پشت باکس همفاز شده و به بیرون مرتبط میشود، حجم صدای این باکس از نوع مرسوم  دیگر که سیلند میباشد بیشتره (شکل پورت میتوند هرطوری باشد.)

باکس سیلد ( seald ):باکسی است که محفظه ایی به بیرون ندارد و بیشتر برای مقاصد کیفیتی استفاده میشود و حجم صدایش از سیلد کمتره.

بیس (Bass ) : دامنه فرکانس های پایین صدا محدوده ایی که ساب ووفر ها تولید میکنند و بتعث لرزش و ویبره در اکثر اجسام میشود( معمولا زیر200 هرتز میباشد.)

خازن (capacitor):یک قطعه در سیستم های صوتی که برای ذخیره موقتی شارژ و تخلیه سریع آن در کسری از ثانیه استفاده میشود (خازن ها تولید کننده جریان الکتریسته نمیباشند)

دین (DIN): اندازه استناندارد پخش های ماشینی

دابل دین (Double DIN):ارتفاع آن دوبرابر ابعاد DIN می باشد.

کواکسیال (COAXIAL):در سیستم های صوتی به باند هایی مه اجزای آن مثل توییتر روی باند اصلی سوار شده اند و معمولا کراس اور قوی ندارند گفته میشود.(بعضی از انواع کواکسیال کراس اور قدرتمند و یا جدا از باند دارند.)

کراس اور(X-over):وسیله ای که فرکانس های متقاطع را از هم تفکیک کرده و هرکدام را به یک قسمت میفرستد مثلا فرکانس 2000هرتز را به ووفر و بالای 2000  هرتز را به توییتر میفرستد.

باکس سیلد چیست:باکسی که راه ورود و خروج برای هوا نداشته باشد.

باکس پورتد چیست:پورت دارد یعنی هوا از آن قسمت میتواند داخل و خارج شود.

کامپوننت چیست:نوعی اسپیکر است که درون آن ووفر و تیوتر جدا از هم هستند و معمولا ووفرهاشون گرد هستند.

کراس اور چیست:وسیله ایی که فرکانس های متقاطع را از هم تفکیک کرده و هرکدام را به یک قسمت میفرستد.

کوکسیال چیست:در سیستم های صوتی به باند هایی که اجزای  آن مثل تیوتر روی باند اصلی سوار شده اند و معمولا کراس اور قوی ندارند گفته میشوند.(بعضی از انواع کواکسیال کراس اور قدرتمند و یا جدا از باند دارند.)
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش